Kao deo Snapovih napora za bezbednost dece, Snapchat je pokrenuo novi alat za nadzor za koji kompanija kaže da oponaša kako roditelji i tinejdžeri komuniciraju u stvarnom svetu.
Snapchatov novi “Family Center” omogućava roditeljima i starateljima da prate s kim se njihovi tinejdžeri dopisuju u aplikaciji, bez otkrivanja onogo što govore jedni drugima. I staratelj i dete moraju da prihvate poziv Porodičnog centra pre nego što instrumenti za nadzor stupe na snagu.
Kada se pozivnice prihvate, staratelj može da vidi celu listu prijatelja svog deteta i listu naloga sa kojima su bili u interakciji u poslednjih sedam dana i da o nalozima izveštava Snapov tim za poverenje i bezbednost.
„Naš cilj je bio da stvorimo skup alata dizajniranih da odražavaju dinamiku odnosa u stvarnom svetu i podstiču saradnju i poverenje između roditelja i tinejdžera“, rekao je Snap u svom blog postu. Ova funkcija je namenjena kopiranju odnosa iz stvarnog života, na primer kada roditelj pušta prijatelje deteta da dođu, ali ne prati sve što kažu.
Snap planira da uvede nove funkcije Porodičnog centra u narednom periodu, uključujući alate koji omogućavaju roditeljima da vide nove prijatelje koje su njihova deca dodala zajedno sa dodatnim kontrolama sadržaja.
Snapov novi roditeljski nadzor dolazi dok zakonodavci nastavljaju sa radom na rešavanju bezbednosti dece na mreži. Krajem prošlog meseca, panel Senata je odobrio dva zakona koja bi ograničila način na koji tehnološke platforme mogu da prikupljaju i koriste podatke od mladih korisnika.
Jedan zakon, Zakon o zaštiti privatnosti dece i tinejdžera na mreži, zabranio bi tehnološkim kompanijama da prikupljaju podatke korisnika između 13 i 16 godina bez saglasnosti roditelja.
Drugi zakon, Zakon o bezbednosti dece na mreži, stvorio bi dugme za brisanje, koje bi omogućilo mladim korisnicima da lako brišu svoje podatke sa platformi. Mere su odobrene usred sve većeg pokreta zagovornika koji pozivaju zakonodavce da podignu starosne granice u saveznom zakonu kako bi pokrili privatnost dece između 13 i 18 godina, a ne samo dece mlađe od 13 godina.
Nakon Snapovog oktobarskog kongresnog saslušanja, kompanija je objavila da radi na alatu Family Center. U izjavi prošle godine, portparol Snapa je rekao: „Naš opšti cilj je da pomognemo u obrazovanju i osnažimo mlade ljude da donesu prave izbore kako bi poboljšali svoju bezbednost na mreži i da pomognemo roditeljima da budu partneri sa svojom decom u navigaciji digitalnim svetom.”
U januaru, Snap je pokrenuo funkciju koja ograničava broj predloga prijatelja koje tinejdžeri vide u svojoj aplikaciji, preko svog menija za brzo dodavanje. Prema rečima predstavnika kompanije, deca između 13 i 17 godina dobijaju samo predloge za naloge koji „imaju određeni broj zajedničkih prijatelja sa tom osobom“.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.