Kineski gigant online prodaje Shein Group podigao je američke cene svojih proizvoda od haljina do kuhinjskog posuđa uoči početka primene najavljenih tarifa za slanje malih paketa u SAD, što je rani znak potencijalnog efekta trgovinskog rata na američke potrošače.
Većina poskupljenja u SAD objavljena je u petak, sa maržama znatno višim u pojedinim kategorijama, prema podacima koje je prikupio Bloomberg.
Prosečne cene za 100 najboljih proizvoda u kategoriji lepote i zdravlja porasle su za 51 odsto, a za nekoliko artikala su više nego udvostručene.
Za kućne i kuhinjske proizvode i igračke, prosečan skok je bio više od 30 odsto, predvođen ogromnim povećanjem cene 10-delnog seta kuhinjskih peškira od 377 odsto. Za žensku odeću povećanje je iznosilo osam odsto.
Platforme za e-trgovinu, kao što su Shein ili Temu, suočavaju se sa tarifom od 120 odsto na mnoge svoje proizvode, zbog odluke američke vlade da ukine „de minimis“ izuzeće za male pakete iz kontinentalne Kine i Hong Konga.
Izvoznici su poslednjih godina koristili pomenuto izuzeće, koje je omogućilo da roba u vrednosti ispod 800 dolara uđe u SAD bez carinjenja. Vašington će takođe povećati naknadu po poštanskoj pošiljci za robu koja ulazi posle 2. maja na 100 dolara, a nakon 1. juna čak i više.
Američki predsednik Donald Tramp (Donald Trump) je u objavi na društvenim medijima rekao da „praktično nema inflacije“ jer efekat uvedenih tarifa potire pad cena energije i namirnica. Ali Šheinovo povećanje cena odražava najnovije napore kineskih online trgovaca da bar deo dodatnih troškova uvoza prebace na američke potrošače, a posledice toga tek će se videti na američkom tržištu.