BEOGRAD – Kriminalistički inspektor na platformi postavlja četiri formatirana obaveštenja o nestanku maloletnog lica koja uz fotografiju sadrže sve relevantne podatke o nestalom detetu
Nakon što je u našoj zemlji počeo da se primenjuje sistem “Pronađi me“, veliki broj građana se zapitao kako će to funkcionisati i koja je njihova uloga u čitavoj potrazi za nestalom decom.
1. Nestanak maloletnog lica policiji prijavljuje roditelj ili staratelj.
2. Odmah po prijavi, policija proverava verodostojnost dobijenih informacija, prikuplja podatke o maloletnom licu i informacije o okolnostima nestanka.
3. Hitno se preduzimaju sve mere traganja za nestalim maloletnim licem i raspisuje objava.
4. Načelnik policijske uprave donosi odluku o pokretanju sistema u slučaju sumnje da je nestalo maloletno lice žrtva krivičnog dela i kada se radi o nestanku deteta do sedam godina, odnosno do 18 za lica sa smetnjom u razvoju i invaliditetom.
5. Kriminalistički inspektor na platformi postavlja četiri formatirana obaveštenja o nestanku maloletnog lica koja uz fotografiju sadrže sve relevantne podatke o nestalom detetu i poziv građanima da informacije prijave policiji na 192.
6. Aktiviranjem platforme mobilni operateri, televizijske i radio stanice, aerodromi, železničke i autobuske stanice i “Putevi Srbije” dobijaju obaveštenje koje momentalno objavljuju.
7. Građani se nakon toga aktivno uključuju u traganje za nestalim maloletnim licem i svoja saznanja javljaju policiji. Nakon pronalaska maloletnog lica ili istekom roka od 48 sati, postavljena obaveštenja se brišu.
Koliko traje potraga
Inače, nakon što MUP u sistemu kreira predmet/alarm za nestalo lice, svi učesnici procesa “Pronađi me” sa definisanim e-mail adresama dobiće e-mail obaveštenje s adrese pronađime@mit.gov.rs da je aktiviran novi alarm /predmet.
Unutar otvorenog predmeta, korisnik ima mogućnost pregleda sledećih relevantnih podataka: policijska uprava gde je prijavljen predmet, ime i prezime nestale osobe, godine starosti, lični opis, opis odeće i obuće, mesto i vreme nestanka i druge važne informacije.
Uz ove podatke, takođe postoji i opcija za pregled dodatnog opisa/beleški vezanih uz predmet, koje mogu dodatno opisati situaciju koja je prethodila samom nestanku.
Predmet može biti aktivan najviše 48 časova i nakon toga se automatski briše. Nakon tog vremena (ili ranije ako se lice pronađe), svi učesnici procesa dobiće e-mail obaveštenje kako je predmet zatvoren, te kako je potrebno obrisati sve sačuvane podatke i fajlove vezane uz taj predmet.
Nakon toga se proces završava i više se ne odvijaju nikakve radnje u vezi sa tim predmetom.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.