“Roditeljski telefon” – stručna pomoć u vaspitanju dece

BEOGRAD – Prema analizi od pre nekoliko godina više od 90 odsto roditelja koji su koristili uslugu „Roditeljski telefon“ izjavilo je da im je razgovor značajno pomogao u rešavanju problema sa decom.

Broj roditeljskog telefona najviše su koristile mame – njih oko 60 odsto, zati očevi oko 17 odsto i bake i deke skoro 20 odsto.

SOS linija za roditelje koja je otvorena pre pet godina pruža savete roditeljima koji su zabrinuti za svoju decu. Nosilac projekta je Centar za zaštitu odojčadi, dece i omladine „Zvečanska“ u Beogradu uz podršku kancelarije UNICEF-a u Srbiji.

Rukovodilac Centra i socijalni radnik Željka Burgund tvrdi da je ubrzani tempo života naterao roditelje da se stalno preispituju o načinu vaspitanja te se oni obraćaju radi provere stavova i kriznih odnosa između roditelja i dece.

“Teme obraćanja su dečiji razvoj, konflikti u porodici, i svi mogući izazovi razvojnih faza, nasilje u porodici, razvod braka, bolesti zavisnosti i slične” rekla je Burgund.

Najviše ih zovu kada nisu sigurni kako treba da se ponašaju u odnosu na decu jer kažnjavanje nije rešenje na duži rok.

Deca se ne vaspitavaju ušima već po modelima (roditeljsko ponašanje) kaže Burgund.

Duple poruke koje se šalju deci jesu zabrinjavajuće kaže psiholog Hristina Brđović.

Savetodavna usluga sa roditeljskog telefona 0800007000 je anonimna, besplatna i profesionalna.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.