Registar “Socijalna karta” doprinosi i pravednijoj raspodeli socijalne pomoći

BEOGRAD – Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja saopštilo je danas da registar “Socijalna karta”, koji predstavlja izvor podataka koji su neophodni za vođenje postupaka za ostvarivanje različitih prava i usluga iz oblasti socijalne zaštite, značajno doprinosi efikasnijem i bržem ostvarivanju prava i pravednijoj raspodeli socijalne pomoći, kao i unapređenju kvaliteta rada državnih organa u oblasti socijalne zaštite.

Iz Ministarstva podsećaju da je taj registar uspostavljen prošle godine, a po osnovu Zakona o socijalnoj karti koji je usvojen u februaru 2021. godine.

Navode i da su netačne tvrdnje koje postoje u jednom delu javnosti da sistem sam automatski isključuje korisnike nekog prava i pojašnjavaju da sistem daje podatke koji su samo preduslov da zaposleni u centru za socijalni rad pokrenu postupak preispitivanja da li određeno lice, usled novonastalih okolnosti i dalje ispunjava zakonom definisane uslove da bude korisnik nekog prava, kao što je npr. pravo na novčanu pomoć.

Dodaju da je taj registar, između ostalog, doprineo da građani lakše i brže ostvaruju prava, jer nisu u obavezi da sami prikupljaju podatke pri podnošenju zahteva i da troše svoje resurse.

Centri za socijalni rad proaktivno deluju prema građanima da mogu da ostvare dodatno pravo, što je jedinstven primer brige i odnosa države prema građanin, a u čak 106.838 slučajeva građani su obavešteni da mogu da ostvare neko pravo, za šta do sada nisu znali, navodi se u saopštenju.

Takođe, registar je doprineo i kroz formiranje 12.590 obaveštenja o tome da je lice preminulo, a centrima za socijalni rad je omogućeno da blagovremeno reaguju na tu činjenicu i da spreče dalje isplate.

Pronađeni su slučajevi neosnovanih isplata i nakon što su lica preminula: kod prava dodatak za pomoć i negu drugog lica 4.427 lica, kod prava novčana socijalna pomoć 1.134 lica, kod prava usluge smeštaja 308 lica.

Doprineo je i kroz 4.173 obaveštenja o uvećanju nepokretne imovine porodica koje koriste pravo novčane socijalne pomoći, a kroz dobijena 30.076 obaveštenja o uvećanju prihoda porodica, koje koristi istu tu vrstu novčane pomoći, centri za socijalni rad su preispitivali uslove za dalje ostvarivanje tog prava.

Dodaju i da je primena registra “Socijalna karta” dovela do razrešavanja 85.605 obaveštenja o neusaglašenostima podataka o licima iz internih evidencija Ministarstva, koje se odnose na socijalnu, dečiju i boračko invalidsku zaštitu, kao i kroz razrešavanje 9.688 obaveštenja o neusaglašenostima sa podacima iz Centralnog registra stanovništva.

Dodaje se da je od početka primene sistema “Socijalna karta” Ministarstvu izjavljeno 260 žalbi na rešenja centara za socijalni rad, kojima je odlučeno o pravu na novčanu socijalnu pomoć, a Gradskom sekretarijatu za socijalnu zaštitu 197 po istom osnovu, dok Pokrajinskom sekretarijatu za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova 291 žalba.

“Potrebno je imati u vidu da građani, čiji se podaci nalaze u registru Socijalna karta mogu preko portala eUprava da ostvare uvid u svoje podatke, koji se vode u registru. To je dodatna mogućnost, jer svako lice, čiji se podaci nalaze u registru, može da zatraže uvid u njih, kako od centara za socijalni rad, tako i od Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja”, navodi se u saopštenju.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.