NOVI SAD – Otežano funkcionisanje rečnog saobraćaja predstavlja veliki problem za mnoge države, s tim da u Srbiji nije u toj meri izražen jer kroz našu zemlju, kao jedinoj u Evropi plovidba nije obustavljena.
U prethodnih osam meseci u Srbiji je dosta urađeno po pitanju plovnosti reka, a trenutno se radi na neophodnim bagerskim radovima na nekoliko lokacija što za rezultat ima da u Srbiji, jedinoj zemlji u Evropi plovidba nije obustavljena.
“Ako mi obezbedimo rečni saobraćaj u Srbiji, a imamo problema u Bugarskoj, Mađarskoj, Rumuniji onda nismo mnogo toga uradili. Za nas je luka Konstanca u ovom trenutku najvažnija luka jer ćemo preko nje dopremiti najveću količinu energenata, uglja i nafte”, rekao je Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Imajući u vidu problem plovnosti Dunava kroz Bugarsku, ministar Momirović je najavio posetu našim susedima i da će naša zemlja pružiti pomoć u ljudstvu i mehanizaciji, kako bi se što pre uspostavila plovidba i razmena robe u mnogim granama industrije.
Rečni saobraćaj u Srbiji nije zaustavljen s tim da je ograničen na tri lokacije, na Savi kod Bariča i na Dunavu kod Futoga i Čortanovaca i bez obzira na to, brodovi prolaze.
Posle 30 godina suočeni smo sa još jednim istorijskim minimumom vodostaja Dunava, a to se odražava i na ugroženost ribljeg fonda.
“Za razmnožavanje ribe je jako bitan visok vodostaj da se riba mresti, njoj treba voda koja je izlivena iz korita Dunava”, rekao je Mihovil Herić, Udruženje sportskih ribolovaca „Šaran“- Petrovaradin.
Prema prognozama iz Republičkog hidrometeorološkog zavoda blagi porast Dunava očekuje se od 22-og avgusta, a situacija bi trebalo da se normalizuje u septembru.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.