logo transparend vojvodina uzivo

Vesti

Razmišlja se o uvođenju biciklističke staze, kao i o izgradnji pasarele na Mostu slobode

Most slobode
Novi Sad će do kraja 2026. dobiti dva mosta. Jedan će se nalaziti na trasi budućeg Fruškogorskog koridora, te povezati Kać i Petrovaradin, a drugi će, u produžetku Bulevara Evrope, biti još jedna veza sa sremskom stranom grada. Preko postojeća tri novosadska mosta dnevno u proseku pređe oko 110 hiljada vozila, a više od 55% tog saobraćaja odvija se preko Mosta slobode.

Procene su da će izgradnjom četvrtog mosta, u produžetku Bulevara Evrope, taj protok biti smanjen za 40 procenata, a osim toga razmatra se i mogućnost osposobljavanja Mosta slobode za biciklistički saobraćaj.

– Jedno rešenje je da se kolovozna traka koja vodi od Novog Sada ka tunelu, ta zaustavna praktično traka, stavi u funkciju biciklističkog saobraćaja, sa posebnim, specijalnim razdelnim pojasom između saobraćaja motornih vozila i pešaka i biciklista. I drugo rešenje, koje izgleda vrlo moderno i sjajno i potpuno autentično i originalno je da se napravi jedna pasarela, odnosno jedna konstrukcija ispod mosta, koja bi služila kao pesačko-biciklistička staza sa određenim prostorima, galerijama koje bi mogle da se iskoriste u turističke svrhe – kaže prof. dr Vuk Bogdanović sa departmana za saobraćaj FTN u Novom Sadu.

Dogradnja pasarele, prema rečima Bogdanovića, koštala bi oko 350 miliona dinara i umnogome bi doprinela da se poveća udeo biciklističkog saobraćaja, koji se, trenutno, većinom odvija na bačkoj strani grada. Više prostora za bicikliste i pešake omogućiće i izgradnja mosta na trasi fruškogorskog koridora, od Kaća prema Petrovaradinu, a time i rasterećenje za Varadinsku dugu koju dnevno pređe 12.000 vozila.

– Biće izuzetno poboljšanje uslova odvijanja saobraćaja u Petrovaradinu, tamo imate više od 1000 kamiona i drugih teretnih vozila koji dnevno prođu kroz Petrovaradin, praktično centralnim delovima Petrovaradina koji je divan grad koji većim delom može da se stavi u funkciju turizma – rekao je Bogdanović.

To bi praktično značilo da bi konačno mogla da zaživi ideja o delimičnom ili potpunom zatvaranju podgrađa Petrovaradinske tvrđave. Na sve to, u planu je i šesti, pešačko-biciklistički most, na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, čiji je početak izgradnje najavljen za ovu godinu.

Pročitajte još:

Tagovi:

0 Komentari
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.