Rasterećenje uskog grla ka Klisi: Korak ka gradnji mosta blizanca na kanalu DTD

NOVI SAD – Pored Sentandrejskog mosta u Novom Sadu, u produžetku istoimenog bulevara, na kanalu Dunav – Tisa – Dunav predviđen je, po izgledu isti, most – blizanac.

Taj putni pravac jedan je od najopterećenih u gradu, koji će izgradnjom novog mosta, kako se očekuje, biti rasterećen.

Rušenje nekoliko objekata i raščišćavanje placeva uz Klisanski most je u toku i uskoro bi trebalo da bude završeno. Grad će za uklanjanje kuća i pomoćnih objekata i raščišćavanje sedam parcela izdvojiti gotovo osam miliona dinara s PDV-om, (7.994.016).

Po podacima Katastra, od sedam parcela, dve su na Sentandrejskom putu, dok su ostale u Ulici dr Jovana Andrejevića 24, 26 i 33. Većina objekata je u javnoj svojini Grada, osim onih u Dr Jovana Andrejevića 26, za koje je zabeleženo da je 2018. pokrenut postupak eksproprijacije, dok je za porodičnu stambenu zgradu na kućnom broju 33 navedeno da je veći deo u vlasništvu Novog Sada, a manji u vlasništvu Republike Srbije.

Širina voznih traka je ukupno 15 metara po dve trake širine 3,75 metara u svakom pravcu, dok je širina razdelnog pojasa 3,35, a pešačke i biciklističke staze 6,75 metara

Svojevremeno je procenjeno da će izgradnja novog mosta na kanalu Dunav – Tisa – Dunav koštati oko 165 miliona.

„Vlada Republike Srbije donela je rešenje kojim je utvrđen javni interes za eksproprijaciju, odnosno administrativni prenos nepokretnosti u cilju izgradnje novog Sentandrejskog mosta. Javnim interesom obuhvaćeno je ukupno 25 katastarskih parcela, od kojih 16 pripadaju privatnim licima“ objasnio je ranije u izjavi za „Dnevnik“ načelik Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije Dejan Mandić.

Pešački prelaz u blizini Radne zone Sever
Planskom dokumentacijom je u blizini Radne zone Sever, na ušću kanala DTD u Dunav predviđena gradnja pešačko-infrastrukturnog mosta i poslovno ugostiteljskog objekta. Taj most dužine oko 180 metara i 6,2 širine, biće namenjen za kretanje pešaka, biciklista i interventih vozila, i trebalo bi da premosti infrastrukturu preko Kanala.

Arhitektonski konkurs za idejno rešenje raspisan je 2019. godine, što je predstavlja prvi korak ka realizaciji investicije i obaveza koja prethodi izradi projektno-tehničke dokumentacije. Cilj konkursa bila je detaljnija urbanističko-arhitektonska razrada svih elemenata – mosta, pristupnih saobraćajnica, biciklističkog i pešačkog povezivanja sa okruženjem, način i vrsta uređenja zelenih i drugih slobodnih površina.

Svojevremeno je procenjeno da će izgradnja novog mosta na kanalu Dunav – Tisa – Dunav koštati oko 165 miliona. Za izradu tehničke dokumentacije Grad je izdvojio 8,6 miliona dinara, a projektovanje je povereno beogradskom birou „DB inženjering“.

„Ukupna dužina mosta je 189 metara (53,5 + 82 + 53,5). Glavni (centralni) raspon je preko plovnog puta kanala DTD od 82 metra (osovinski), dok su dva bočna raspona po 53,5. Superstruktura mosta je prethodno napregnuti betonski sandučasti poprečni presek promenjive visine od maksimalno 3,50 metara iznad stubova do minimalno 2,4 metra u sredini centralnog raspona, što rezultira odnosom raspon/visina od 23,44 i 34,2, respektivno. Visina sandučastog preseka se menja po kubnoj paraboli“, navedeno je na sajtu „DB inženjeringa“.

Kako se može primetiti, širina voznih traka je ukupno 15 metara po dve trake širine 3,75 metara u svakom pravcu, dok je širina razdelnog pojasa 3,35, a pešačke i biciklističke staze 6,75 metara (2,2 + 4,55).

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.