Uprkos letnjem toplotnom talasu u Kini, rekonstrukcija i proširenje autoputa napreduje po planu.
Ovo je delimično zbog upotrebe šest samovozećih valjaka i finišera tokom vrućih perioda, kaže Čen Zhijiang, direktor projekta rekonstrukcije i proširenja autoputa.
„Gradilište je u punom jeku, uprkos žestokom dnevnom suncu“, rekao je Čen.
Dok veliki finišer ravnomerno rasprostire vrući asfalt po površini puta, šest valjaka ga uredno poravnavaju za sobom.
Pošto nijedna mašina nema posadu, one su u stanju da nastave da rade čak i na temperaturama do 40 C.
„Ovo je prvi put da su samovozeći finišeri i valjci korišćeni u izgradnji puteva“, rekao je on.
„Oni rade autonomno i precizno, pažljivo prateći specifikacije i obezbeđuju kvalitet izgradnje.
Visoko precizni Beidou satelitski sistemi za pozicioniranje, navigacija i sistemi za prepoznavanje prepreka i druge inteligentne tehnologije šalju mašinama signale koji ih drže na kursu, osiguravajući da rade na automatizovan, kooperativan i koordinisan način, objasnio je Čen.
„Građevinsko osoblje mora samo da unese pravac, brzinu i druge parametre, a sistemi bez vozača automatski i efikasno kontrolišu sve ostalo“, rekao je on.
Oslanjajući se na Beidou-ovu tehnologiju visoke preciznosti za pozicioniranje, mašina je u stanju da kontroliše stazu izgradnje sa tačnošću od dva centimetra, što rezultira ravnomernim popločavanjem i valjanjem, kao i ravnomernom kompaktnošću i ravnošću gotove površine puta.
Valjci bez vozača takođe imaju funkcije daljinskog buđenja i spavanja, koje se mogu koristiti za kontinuiranu gradnju po svim vremenskim prilikama kako bi se projekti održavali na pravom putu i osigurao napredak izgradnje uz poboljšanje efikasnosti, rekao je Čen.
„Ranije je timu za valjanje bilo potrebno oko 18 ljudi, ali je sada potrebno samo 5 do 8 pomoćnog i koordinacionog osoblja za rad na licu mesta od uvođenja finišera i valjaka bez vozača“, rekao je on.
Na letnjim temperaturama od 30 do 40 C, asfalt se često zagreva i na više od 100 C tokom valjanja.
„Upotreba nove tehnologije ne samo da smanjuje broj građevinskog osoblja potrebnog u okruženju tako visokih temperatura, već i čini interakciju čoveka i računara bezbednijom.“
Popločač i valjci bez vozača opremljeni su sistemima ranog upozorenja, hitnim parkiranjem i automatskim izbegavanjem prepreka, kako bi se osigurala bezbednost tokom izgradnje.
Rekonstrukcija i proširenje deonice od 108,59 kilometara, kada bude završeno, omogućiće putovanje brzinama do 120 kilometara na sat.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.