Tesla, a potom i druge nove marke električnih vozila, imaju niz faktora koji povećavaju cene kada je u pitanju popravka štete.
Električni automobili su obično jeftiniji za korišćenje od ekvivalentnog vozila s unutrašnjim sagorevanjem po pitanju potrošnje energenta i održavanja. Međutim, kada dođe do štete od sudara, popravka električnih automobila može da košta eksponencijalno više. Dok se ova priča fokusira na Teslu, treba napomenuti da drugi brendovi poput Lucida i Riviana izgleda imaju sličnih problema.
Tesla, a potom i druge nove marke električnih vozila, imaju niz faktora koji povećavaju cene kada je u pitanju popravka štete. To su luksuzna vozila koja sama po sebi imaju skupe troškove popravke, a pored toga, opcije na “aftermarket” tržištu su retke. Osim toga, imaju brojne senzore u područjima koja su sklona oštećenjima poput branika, navodi Jutarnji.hr.
Primera radi, YouTuber Ryan Shaw koji se bavi Teslama, kaže da je šteta na blatobranu rezultirala računom od 8701,33 dolara (8082 evra). U drugom sudaru, gde je nastradao zadnji deo, cena popravke EV-a je iznosila 23.614 dolara (21.935 evra).
Ništa od toga ne rešava još jedan veliki problem s nekim Teslama, naime, njihove integrisane baterije. Ako se jedna od njih ošteti, ne postoji način da se popravi. Treba napomenuti da i izvršni direktor Elon Musk i Tesla razumeju potrebu za snižavanjem cena popravki.
Insajder citira Muska koji je troškove nazvao “nerazumno visokim” i žalio se na situaciju u kojoj se vlasnici Tesle ponekad mogu naći. “Dakle, ako čekate da se deo popravi, osuđeni ste na mesec dana iznajmljivanja drugog automobila. To je izuzetno skupo”, rekao je Musk u januaru.
Dok se ne pronađe dugoročno rešenje, vlasnici vrhunskih električnih vozila, a posebno vlasnici Tesla, prepušteni su na milost i nemilost osiguravajućim društvima i servisima u slučaju nesreće.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.