Tesla, a potom i druge nove marke električnih vozila, imaju niz faktora koji povećavaju cene kada je u pitanju popravka štete
Električni automobili su obično jeftiniji za korišćenje od ekvivalentnog vozila s unutrašnjim sagorevanjem po pitanju potrošnje energenta i održavanja. Međutim, kada dođe do štete od sudara, popravka električnih automobila može da košta eksponencijalno više. Dok se ova priča fokusira na Teslu, treba napomenuti da drugi brendovi poput Lucida i Riviana izgleda imaju sličnih problema.
Tesla, a potom i druge nove marke električnih vozila, imaju niz faktora koji povećavaju cene kada je u pitanju popravka štete. To su luksuzna vozila koja sama po sebi imaju skupe troškove popravke, a pored toga, opcije na “aftermarket” tržištu su retke. Osim toga, imaju brojne senzore u područjima koja su sklona oštećenjima poput branika
Primera radi, YouTuber Ryan Shaw koji se bavi Teslama, kaže da je šteta na blatobranu rezultirala računom od 8701,33 dolara (8082 evra). U drugom sudaru, gde je nastradao zadnji deo, cena popravke EV-a je iznosila 23.614 dolara (21.935 evra).
Ništa od toga ne rešava još jedan veliki problem s nekim Teslama, naime, njihove integrisane baterije. Ako se jedna od njih ošteti, ne postoji način da se popravi. Treba napomenuti da i izvršni direktor Elon Musk i Tesla razumeju potrebu za snižavanjem cena popravki.
Insajder citira Muska koji je troškove nazvao “nerazumno visokim” i žalio se na situaciju u kojoj se vlasnici Tesle ponekad mogu naći. “Dakle, ako čekate da se deo popravi, osuđeni ste na mesec dana iznajmljivanja drugog automobila. To je izuzetno skupo”, rekao je Musk u januaru.
Dok se ne pronađe dugoročno rešenje, vlasnici vrhunskih električnih vozila, a posebno vlasnici Tesla, prepušteni su na milost i nemilost osiguravajućim društvima i servisima u slučaju nesreće.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.