BEOGRAD – Danas je otvoren Sektora B5 obilaznice oko Beograda, od petlje Orlovača do Straževice zajedno sa novim (levim) tunelom Straževica.
Ostalo je još 9,6 km autoputa na obilaznici do Bubanj Potoka, tzv. sektor B6, na kome se nalazi i tunel od 360 metara, gde će se ona spojiti sa autoputem E75 ka Nišu.
Projektovani rok zavšetka radova je kraj marta 2023. godine.
Podsećanja radi, krajem aprila 2021. godine, pušten je Sektor B4 obilaznice oko Beograda od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača i Petlovo Brdo, a juna 2020. godine pušten je “most blizanac” preko Save.
Gradnja Obilaznice oko Beograda počela je, verovali ili ne, pre 32 godine.
Prvi radovi na važnoj saobraćajnici za Beograd počeli su u novembru 1990. godine, da bi vrlo brzo sve stalo i ništa se nije radilo do 2006. godine. Čak je 2008. godine pravljeno jedno preliminarno otvaranje.
Međutim, od tada na ovoj saobraćajnici gotovo da nije ni bilo ozbiljnijih radova.
Tadašnja većina, koja je vodila državu, pokazala je nemar u julu 2010. godine odlukom da se izdavanje iz budžeta za drugi tunel Straževica smanji za 350 miliona dinara, a bila je planirana milijarda.
Do te 2010. godine je urađena polovina planiranog posla od predviđenih 47,7 kilometara puta, ali čak i pojedine deonice već puštene u saobraćaj nemaju profil autoputa (po dve, fizički odvojene trake u oba smera) kao što bi trebalo da bude.
Danas, slika je drugačija. Trenutno se u Srbiji sada gradi 10 autoputeva i brzih saobraćajnica.
Planirana je i izgradnja nastavka obilaznice od Bubanj Potoka do Pančeva, tzv. sektora C, kada bi cela obilaznica bila duga oko 69 kilometara.
Infrastruktura je od ključne važnosti za podsticanje ekonomskog razvoja i prosperiteta zemlje.
Kako drevna kineska mudrost kaže da ako želite da se obogatite – prvo izgradite put.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.