VRBAS – Državni put drugog B reda broj 305 Vrbas – Savino Selo od juče od 18 časova potpuno je zatvoren za saobraćaj zbog izgradnje podvožnjaka na deonice brze pruge Novi Sad – Subotica.
Sav saobraćaj na relaciji Vrbas-Kucura biće preusmeren na Kulu, a polasci autobusa za taj pravac imaće korigovan red vožnje koji će odstupati desetak minuta i za sada neće biti promena u ceni karte.
Iako zadovoljni zbog izgradnje brze pruge, građani kažu da će biti problema zbog zatvaranja puta.
“Ja živim u Vrbasu, ali ljudi koji žive u Kucuri, a koji dolaze u Vrbas u školu ili na posao imaće problem, jer će putovati mnogo duže, to će ih dodatno opteretiti i vremenski i finansijski, jer će umesto 10 kilometara prelaziti 25 kilometara svaki dan,” rekla je jedna devojka iz Vrbasa.
Putni pravac Vrbas – Savino Selo biće zatvoren do 9. septembra 2023. godine do kada se planira izgradnje podvožnjaka na nekadašnjem pružnom prelazu na ovoj deonici.
Brza pruga Novi Sad-Subotica vredna milijardu i 160 miliona dolara duga je 108 kilometara i na toj trasi biće izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i drugih objekata. Projekat obuhvata i rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica.
Nenad Stanisavljević, portparol “Infrastrukture želenice Srbije” kaže da su u Vrbasu počeli pripremni radovi na izgradnji podvožnjaka.
“Podsetiću da na deonici od Beograda do Novog Sada nema više nijednog putnog prelaza, a tako će prema projektu izgradnje brze pruge svi putni pravci na deonici od Vrbasa do Subotice biti denivelisani. Ovde na lokaciji nekadašnjeg putnog prelaza između Vrbasa i Kucure počeli su pripremni radovi na izgradnji velikog železničkog podvožnjaka i to je samo jedan od objekata koji će se izgraditi na teritoriji opštine Vrbas. Praktično će Vrbas biti najveće gradilište duž čitave pruge između Novog Sada i Subotice. Pre svega, moram da napomenem da će Vrbas dobiti nov, savremen železnički čvor. Do sada je Vrbas bio samo železnička stanica, a sada će biti, pored Novog Sada i Subotice, najvažnije železničko čvorište na ovoj deonici brze pruge. Vrbas će dobiti i novu železničku stanicu, biće izgrađen potpuno nov objekat koji će biti udaljen oko kilometar i po od stare zgrade. Osim toga, praktično će u Vrbasu biti izgrađen i najveći, najteži i njaznačajniji građevinski objekat na celoj trasi između Novog Sada i Subotice. Reč je o vijaduktu dužine oko 1,6 kilometara koji će prelaziti preko kanala Dunav-Tisa-Dunav,” istakao je Stanisavljević iz “Infrastrukture želenice Srbije”.
Potpuno nove železničke stanice će osim u Vrbasu, biti izgrađene i u Rumenci i Lovćencu, a predviđena je i rekonstrukcija devet železničkih stanica, uključujući i Zmajevo na teritoriji opštine Vrbas
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.