Prva “Volkswagenova” Škoda slavi 30. rođendan

Bio je to prvi auto razvijen u saradnji sa VW grupom nakon udruživanja snaga sa Škodom 1991. godine.

Škoda Felicia predstavljena je u oktobru 1994. kao moderni hečbek sa petoro vrata i naslednik modela Favorit. Šest meseci kasnije usledila je praktična karavan varijanta.

Bio je to prvi automobil razvijen u saradnji sa Volkswagen grupom nakon udruživanja snaga sa Škodom 1991. godine.

Foto: Promo Škoda

Između 1994. i 2001. proizvedeno je više od 1,4 miliona primeraka modela Felicia, a automobil je takođe postigao uspeh u motosportu.

Svetska premijera održana je 26. oktobra 1994. na kultnom praškom Karlovom mostu. Proizvodnja novog modela zvanično je započela mesec dana ranije u fabrici u Vrhlabi, a fabrika Mlada Boleslava pridružila se 17. oktobra 1994.

Zahvaljujući bliskoj saradnji s Volkswagen grupom, moderne karakteristike uvedene su u model Felicia tokom proizvodnje, uključujući ABS, do četiri vazdušna jastuka, servo upravljač, klima-uređaj, putni računar, grejanje prednjih sedišta i kožne presvlake.

Škoda Felicia proglašena je automobilom godine u Češkoj Republici 1994.

Varijante karoserije – praktične i zabavne

U junu 1995. ponuda karoserijskih oblika proširena je na praktični karavan, dužine 4.205 mm sa prtljažnim prostorom od 447 litara.

U avgustu 1995. fabrika Kvasini počela je da proizvodi uslužne verzije – Pickup i Vanplus.

Foto: Promo Škoda

Pored toga, na osnovu Pickup verzije, proizvedeno je više od 4.000 primeraka modela Škoda Felicia Fun za slobodno vreme.

Ovo jedinstveno vozilo, u svojoj prepoznatljivoj žutoj boji, imalo je nekonvencionalan raspored sedišta 2+2, s rasklopivom klupom pozadi koja je postajala krevet.

U februaru 1998. sproveden je sveobuhvatan redizajn, usklađujući spoljašnji izgled automobila sa Škodinim dizajnerskim jezikom u to vreme, koji je uspostavljen većim modelom Octavia (u proizvodnji od 1996).

Ovim ažuriranjem dužina modela Felicia povećana je za 28 mm, odnosno 32 mm za karavansku verziju, a uvedene su i nove boje karoserije i opcije dodatne opreme.

Posebna izdanja i uspeh u motosportu

Tokom svoje karijere, Škoda Felicia je u ponudi imala razne varijante. Godine 1995. sa ovim modelom je po prvi put predstavljena vrhunska linija opreme Laurin & Klement.

Godinu dana kasnije, posebno izdanje Atlanta objavljeno je u čast Letnjih olimpijskih igara.

Foto: Promo Škoda

Ostala značajna izdanja uključivala su Sport Line, Color Line, Excellent, Magic, Family i Mystery, od kojih poslednji ima motiv inspirisan Praškim astronomskim satom.

Kada je poslednja Škoda Felicia sišla s proizvodne trake u junu 2001. godine, ukupan broj proizvedenih jedinica iznosio je impresivnih 1.401.489 vozila.

Felicia je dokazala svoju robusnost, izdržljivost i svestranost i u motosportu, takmičeći se u Svetskom prvenstvu u reliju između 1995. i 1997. godine, gde je redovno bila prva u ukupnom poretku.

Foto: Promo Škoda

Škoda Felicia Kit Car pokretali su 1.3, 1.5, a kasnije i 1.6 litarski četvorocilindarski motori, a poslednji je podešen od strane Škoda Motorsport tima da proizvodi 174 konjske snage.

Tokom svoje karijere u reliju, Škoda Felicia Kit Car stekla je reputaciju pouzdanosti i izvrsnog upravljanja.

Foto: Promo Škoda

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.