Pruga kod Pirota potpuno ispravna i bezbedna za saobraćaj, Vesić: Država ulaže u železnice

PIROT – Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić posetio je danas Pirot gde je uručio zahvalnice svima koji su doprineli saniranju posledica izlivanja amonijaka nakon železničke nesreće kada su iskliznule cisterne sa amonijakom kod mesta Sopotski Han.

Deo pruge na kojem je iskliznuo voz sa amonijakom saniran je i pruga je potpuno ispravna i bezbedna za saobraćaj u šta se lično uverio ministar Vesić koji je od Sopotskog Hana, gde je došlo do iskliznuća cisterni, do samog grada Pirota, došao radnom mašinom.

Zahvalnice je uručio na svečanosti u Skupštini grada u Pirotu, a posebno priznanje odao je potpredsedniku Vlade Bugarske zaduženom za infrastrukturu Hristu Aleksijevom.

“Povod za njihov dolazak je moj poziv da im se javno zahvalim za pomoć prilikom otklanjanja posledica železničke nezgode na pruzi Niš-Dimitrovgrad. Čim smo uputili molbu za pomoć, bugarska strana je reagovala. Zahvalan sam na tome što su bugarski železničari radili sa našima kao da je upitanju njihova zemlja. Nedavno je Srbija pomogla Bugarskoj i mogu da kažem da je velika stvar kad znaš da možeš u nevolji da računaš na pomoć drugih”, rekao je Vesić nakon sastanka sa Aleksijevim.

Naveo je da je bilo reči i o budućoj saradnji i da je dogovoreno da se formira zajednička radna grupa koja će kandidovati zajedničke projekte u oblasti transporta, te dodao da će već tokom februara na poziv Aleksijeva posetiti Bugarsku i konkretno razgovarati o projektima.

Tema će biti otvaranje novih železničkih prelaza između Srbije i Bugarske, konkretno na potezu Vidin-Negotin i Vidin-Zaječar, rekao je Vesić i izrazio nadu da će se zajednički pred Evropsku komisiju izaći sa projektom koji ima za cilj otvaranje nove železničke veze između dve zemlje.

“Razgovaraćemo i o izgradnji intermodalnih terminala sa obe strane granice. Zbog povećanog intenziteta saobraćaja važno je da reagujemo pravovremeno jer će i u budućnosti biti većeg intenziteta saobraćaja preko naše dve zemlje. Takođe, razgovarali smo i o potrebi otvaranja malograničnog prelaza kod Pirota kako bi se omogućilo građanima Pirota i opština sa bugarske strane da tokom leta ne budu taoci zakrčenja na graničnom prelazu Gradina, već da mogu normalno da funkcionišu”, rekao je Vesić.

Aleksijeva je obavestio da će rekonstrukcija pruge između Niša i Dimitrovgrada, kako očekuje, početi u maju i da ćemo imati prugu koja će se voziti 120 kilometara na sat što je, ističe, važno za obe zemlje.

Aleksijev se zahvalio svima i sa srpske i sa bugarske strane koji su doprineli da se što je brže moguće reši ova krizna situacija.

Istakao je da bugarske i srpske vlasti sarađuju kao tim i kao prijatelji i da zato i postižu dobre rezultate, te dodao da je ova nesreća pokazala da su dobrosusedski odnosi i partnerstvo dve zemlje na veoma visokom nivou.

“Ovaj incident nam je pokazao koliko je bitna dobra saobraćajna povezanost dve zemlje. Ova nezgoda je sa bugarske strane izazvala veliki zastoj jer je oko 900 vagona čekalo na granici. Zato je poboljšanje transportne povezanosti i železničkih prelaza od velikog značaja za dve zemlje”, rekao je Aleksijev.

Naveo je da se zbog rata u Ukrajini intenzitet saobraćaja sa istoka ka zapadu značajno povećao i dodao da se taj saobraćaj odvija upravo preko naših država.

“Trenutno Bugarska ozbiljno investira i u unapređenje železničkog transporta i gradi deonicu od Sofije prema Srbiji tako da želim da pozdravim i inicijativu za rekonstrukciju deonice od Dimitrovgrada do Niša. Zajedno ćemo prema Evropskoj komisiji aplicirati za realizaciju ovako važnih infrastrukturnih projekata. Jedan od tih projekata je novi železnički prelaz između Bugarske i Srbije, zatim izgradnja intermodalnih terminala sa obe strane granice. Ti projekti će doprineti novim investicijama u obe zemlje”, kazao je Aleksijev.

Gradonačelnik Pirota Vladan Vasić kazao je da Grad Pirot ima odličnu saradnju sa opštinama iz susedne Bugarske, sa kojima realizuje veliki broj važnih projekata.

“Od velike važnosti za Pirot je da se radi na tome da dobijemo nove prelaze, pre svega malogranični prelaz sa Bugarskom kako bi se tokom letnjih meseci rasteretio granični prelaz Gradina i smanjile velike gužve”, rekao je Vasić i zahvalio svim institucijama i sa srpske i bugarske strane koje su pomogle u rešavanju situacije sa železničkom nesrećom.

Na kraju sastanka, Vesić je uručio zahvalnice svim institucijama obe zemlje, koje su pomogle u rešavanju krizne situacije sa izlivanjem amonijaka kod Pirota.

Inače, Vesić je od mesta Sopotski Han, gde je došlo do iskliznuća cisterne, do samog grada Pirota, došao radnom mašinom kako bi proverio u kakvom je stanju pruga.

“Nalazimo se u Sopotskom Hanu, na mestu gde je bilo iskliznuće cisterne sa amonijakom.

Kao što može da se vidi, vredni radnici Infrastrukture železnice Srbije, kao i Azotare Pančevo, i svih preduzeća koja su učestvovala u otklanjaju posledica nesreće, uspeli su da saniraju štetu i sada pruga ponovo radi. Radnom mašinom smo stigli do Pirota, i videli da je sve urađeno kako treba”, rekao je Vesić.

Vesić: Država ulaže u železnice, one će ponovo postati ono što su bile

Država konačno, posle mnogo vremena, ulaže milijarde u rekonstrukciju i izgradnju pruga i modernizaciju železnice, koje će ponovo postati ono što su nekada bile, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić u razgovoru sa zaposlenima u preduzeću Infrastruktura železnice Srbije koje je posetio u Nišu.

Vesić je podsetio da uveliko teku radovi na izgradnji brze pruge Novi Sad-Subotica, da u narednom periodu sledi potpisivanje ugovora za brzu prugu BeogradNiš, kao i da se očekuje dogovor sa Evropskom unijom o finansiranju izgradnje pruge Niš-Preševo.

Takođe i da bi već u maju trebalo da počne obnova pruge Niš-Dimitrovgrad, sa obilaznicom oko Niša, kao i deonice Stalać KraljevoRudnica, te deo barske pruge Valjevo-Vrbnica.

Prvi put posle mnogo vremena država ulaže ozbiljan novac u železnice i to će promeniti i način korišćenja ovog vida prevoza i odnos putnika prema železnici, naglasio je Vesić.

On je naglasio da je železnica decenijama bila zapostavljena i da se u nju do 2015. godine gotovo uopšte nije ulagalo, a danas se ulažu milijarde evra, saopštilo je resorno ministarstvo.

Živimo u vreme kada Srbija veoma mnogo ulaže u železnice. Železničke investicije su evropski trend i vraća se vreme železnice što je dobro za ljude koje u njoj rade, rekao je on.

Dodao je da domaća železnička preduzeća, nažalost nisu profitabilna, ali da bi uz bolju organizaciju i posvećenost menadžmenta preduzeća mogla da budu.

“Krajem 2022. godine potpisali smo ugovor o povećanju plata, a trudićemo se da učinimo još više kako bi plate bile i veće, jer železničari to zaslužuju. S obzirom na velika ulaganja, imaćemo i više ljudi koji će raditi u železnici, jer će biti potrebe za tim, rekao im je ministar i naveo da želi da železnička preduzeća od onih koja primaju subvencije, postanu preduzeća koja mogu samostalno da funkcionišu, a neka bi, kako je rekao, to mogla već i sada.

Istakao je da je vreme za novu prugu BeogradNiš, koja će biti za brzine vozova od 200 km na sat.

Vesić je zahvalio svima koji su učestvovali u otklanjanju posledica nesreće kod Pirota, koja je kako je rekao, posledica nemara.

Naglasio je da je važna odluka države da u vreme krize ulaže u pruge, jer su prema njegovim rečima upravo krize, prvo kovid, a zatim rat u Ukrajini, pokazale da železnica postaje sigurniji, brži, ali i ekološki prihvatljiv vid prevoza.

Sastanku su prisustvovali pomoćnica ministra za međunarodne odnose Tanja Popović, pomoćnica ministra za železnički i intermodalni transport Anita Dimoski, gradonačelnik Pirota Vladan Vasić, izvršni direktor Infrastrukutra železnica Srbija Milan Novović i izvršni direktor tog preduzeća za upravljanje javnom železničkom infrastrukturom Milutin Milošević.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.