Promet među preduzećima: Velike prednosti od uvođenja e-fakture

Beleži se pozitivan trend u pristupu sistemu elektronskih faktura od strane privatnog sektora, rečeno je Tanjugu u Minsterstvu finansija, uz podsećanje da je rok za početak korišćenja sistema e-faktura 1. januar 2023. godine i da će on omogućiti brže i jeftinije poslovanje privrednih subjekata i veću likvidnosti privrede.

Navodi se da se u sistemu elektronskog fakturisanja trenutno nalazi 10.685 korisnika javnih sredstava i 175.942 privrednih subjekata, dok je kroz sistem prošlo oko 5,5 miliona e-faktura.

Privrednici smatraju da će novi način fakturisanja bilaterelnih poslova preduzeća doneti značajne prednosti privredi.

Kompanija “Rauš” očekuje da će se potpunim prelaskom na sistem elektronskih faktura, pre svega dobiti njihovo brže i efikasnije razmenjivanje između privrednih subjekata, a da su moguće i uštede usled određenog smanjenja papirologije.

“Takođe će biti značajne i povratne informacije o statusu faktura između poslovnih partnera, da li su prihvaćene ili odbijene, zahvaljujući čemu bi računovođe mogle da dobiju brzu i preciznu informaciju o eventualnim problemima u odnosima sa poslovnim partnerom i da doprinesu njihovom brzom rešavanju”, navedeno je u odgovoru “Rauša” na molbu Tanjuga da prokomentarišu novinu u digitalnom poslovanju.

Preduzeće BDO, koje se bavi revizijom, računovodstvom, poslovnim i poreskim konsaltingom, je ocenilo da elektrosnke fakture umnogome unapređuju funkcionisanje čitavog poslovanja, uz postizanja transparentnosti i pravne sigurnosti, kao i da su višestruke prednosti u domenu B2G i B2B poslovanja.

“Posebno bismo istakli činjenicu da uvođenje standarda u fakturisanju, odnosno postojanje stuktuirane forme elektronske fakture, značajno smanjuje, ako ne i u potpunosti onemogućava, razmenu faktura koje su sa aspekta Zakona o PDV-u formalno neispravne, što je od izuzetnog značaja za pravilno obračunavanje i plaćanje poreske obaveze”, navodi u pisanoj izjavi firme BDO.

Dodaje se da je sistem elektronskih faktura ubrzao razmenu dokumenata, pojednostavio je komunikacija, ne samo između direktnih učesnika u domaćem prometu, već i na relaciji klijent-pružalac računovodstvenih usluga.

“I na kraju, laički rečeno, uvek znate gde možete da nađete svoje fakture, bez lutanja, jer se sve nalaze na jednom mestu, što će značajno doprineti efikasnosti funkcionisanja svih učesnika u sistemu”, naglašavaju u firmi BDO.

Korisnici javnih sredstava bili su prvi koji su od 1. maja ove godine izdavali i primali e-fakture, kao i privrednici koji posluju sa javnim sektorom, koji su imali obavezu da od 1. maja preko sistema e-faktura izdaju, a od 1. jula i primaju fakture.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.