BEOGRAD – Zbog dogradnje i rekonstrukcije pristupnih saobraćajnica i radova na zgradi terminala aerodroma u Beogradu, pristup putnika “Nikoli Tesli” je promenjen, ali su obezbeđene alternative, rekao je Tanjugu menadžer razvojnih projekata aerodroma Petar Novaković.
Prva faza ovih radova, samo su jedan od 10 projekata koji se uporedo izvode na transformaciji aerodroma, počela je 20.novembra kada je zauzet deo saobraćajnica, a Novaković ističe da je to podržano alternativnim kapacitetima.
On je naveo da se vozilima više ne može doći ispred vrata terminala, ali da je formirana nova saobraćajnica oko barjaka kod spomenika Nikoli Tesli koja saobraćaj vraća ka autoputu.
“Nedaleko je na toj saobraćajnici nova zona za iskrcavanje na kojoj je dozvoljeno zadržavanje jedan minut”, rekao je on.
Radovi na parkarilištima su zatvorili njihov veći deo, pa su alternativni kapaciteti garaža, te još jedan parking što je ukupno 714 mesta.
“Deo parkinga je ostao delimično otvoren, ali je apel da se koriste garaža i parking na dodatnoj lokaciji”, rekao je on.
Kako ističe, u saradnji sa gradskim vlastima obezbeđeno je da nema otkazivanja i menjanja reda vožnje javnog prevoza ka aerodromu.
“Formirana dva autobuska stajališta, umesto dosadašnjeg jednog. Jedno je samo za one koji sleću. Vraćena je i unapređena usluga taksi vaučera sa fiksnim cenama koji se mogu nabaviti na kiosku, pa je apel da se oni i koriste”, rekao je on.
Dodao je da je za pešake implementiran i obeležen niz novih pešačkih staza, sa saobraćajnom signalizacijom, te su stubići koji razgraničavaju putničke tokove od ostatka saobraćaja.
Novaković kaže da nema izmena za saobraćaj od autoputa prema Ledinama i od Ledina ka terminalu.
“Naši timovi su svakog dana na terenu, sagledavaju promene situacije, i mogućnosti da stvari budu još bolje u postojećim okolnostima”, kaže Novaković.
Apeluje na sve koji dolaze na aerodrom da uračunaju neko dodatno vreme za samo snalaženje u zoni ispred terminala, te da imaju malo više strpljenja.
Sledeća promena faze biće u maju a Novaković ističe da će tada prvi novi kapaciteti biti pušteni u rad, dok kompletnu transformaciju pristupnog platoa sa novom konfiguracijom očekuje u 2023. godini.
On ističe da je ovaj projekat samo jedan od desetak koji se izvode na kompletnoj transformaciji aerodroma Beograd.
Cilj radova na saobraćajnicama je proširenje protočnih kapaciteta, njihovo unapređenje, modernizaciju kompeltne infrastrukture saobraćaja, a biće primenjeni najviši standardi sa modernizovani komunikacionim i saobraćajnim alatima.
“Ono što je već vidljivo i što će postati uskoro vidljivo jeste da će po završetku biti dosta pristupačnija zona ispred terminala. Za samog putnika će to značiti veći kvalitet i bolju uslugu, komforniji boravak na terminalu”, rekao je on Tanjugu.
Kako bi se izbalansirao razvoj i operativnost radova kapitalni radovi su podeljeni u faze.
“Trudimo se da svakodnevno taj balans unapređujemo. Da putnik ne trpi previše. Moraćemo svi zajedno da delimično istrpimo transformaciju. A sa druge strane da ne opteretimo previše putnika”, ističe on.
Dodaje da je ključno da sve što se zbog radova privremno zatvori odmah nadoknadi alternativnim ili unapređenim kapacitetima.
Takođe, operativnost aerodroma obuhvata pouzdanost i bezbednost saobraćaja, a zatim komercijalne kategorije kao što su komfor i kvalitet usluga putnicima,
“Trudimo se da to uvek održimo na prihvatljivom nivou. Da ni u jednom trenutku putnik korisnik aerodromskog kompleksa ne oseti nelagodu dolaskom ovde. Čak i u ovim vremenima značajne transformacije i kompleksnih radova”, poručio je on.