Proizvodi kompanije „Nestle“ u prva tri meseca 2022. godine poskupeli oko pet odsto

Kompanija „Nestle“ podigla je cene svojih proizvoda za više od pet odsto u prva tri meseca ove godine sa ciljem da obuzda inflaciju na cene roba preko potrošačkih cena za brendirana dobra.

Iz najveće prehrambene kompanije na svetu saopšteno je da su cene proizvoda povećanje za 5,2 odsto u prvom kvartalu, uzrokujući tako organski rast prodaje od 7,6 odsto, što je ispred očekivanja analitičara, piše „Financial Times“.

Generalni direktor kompanije Mark Šnajder rekao je da je povećanje cena izvršeno na odgovoran način, te da je samim tim i potražnja bila održiva. On je dodao da troškovi zajedno sa inflacijom oštro rastu i upozorio da će u toku godine biti neophodno dalje kalibrisanje cena.

Najveći rast cena zabeležen je u Severnoj i Južnoj Americi, u kojima su proizvodi kompanije „Nestle“ poskupeli 8,5 i 7,7 odsto.

I pored ovog povećanja i pritisaka na cene, prehrambena kompanija je ostala pri pređašnjim očekivanjima za čitavu godinu. Čelnici kompanije navode da očekuju organski rast prodaje od oko pet odsto i povećanje osnovnog trgovinskog profita između 17 i 17,5 odsto.

Pored kompanije „Nestle“, cene je za pet odsto povećala i korporacija „Procter & Gamble“, čime je postigla najveći rast prodaje u prethodne dve decenije. „Heineken“, druga najveća pivara na svetu, takođe beleži povećanje cena od 5,2 odsto.

Objava kompanije „Nestle“ ne uključuje njeno poslovanje u Rusiji, koje će, kako je navedeno prošlog meseca, biti svedeno na prodaju osnovnih namirnica kao što su formula za bebe i medicinska ishrana. Poslovanje u Rusiji je imalo oko dva odsto udela u ukupnim prihodima kompanije.

Kako se navodi u izveštaju kompanije, ona je ostvarila prodaju u vrednosti od 22,2 milijarde švajcarskih franaka (23,4 milijarde dolara).

 

 

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.