BEOGRAD – Ovlašćena lica obveznika fiskalizacije mogu da podnesu eletronsku prijavu za izdavanje bezbednosnog elementa preko Elektronskog servisa za fiskalizaciju (ESF) na portalu ePorezi, saopštila je danas Poreska uprava.
Bezbednosni element je hardverski ili softverski element koji PU izdaje obvezniku fiskalizacije radi potvrde autentičnosti obveznika fiskalizacije, a račun koji se izda bez njega, objašnjavaju, ne smatra se fiskalnim računom u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji.
“Bezbednosni element je personalizovan za obveznika fiskalizacije, za konkretan poslovni prostor i poslovnu prostoriju i ne može da se koristi od strane neovlašćenog lica, u drugom poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, odnosno u okviru neodgovarajućeg elektronskog fiskalnog uređaja”, stoji u saopštenju.
Prijavu mogu da podnesu obveznici kojima je dodeljena jedinstvena oznaka poslovnog prostora i poslovne prostorije, na osnovu podnete PGJO prijave, i oni koji su u poresko sanduče dobili poziv za uvođenje u eFiskalizaciju.
U Poreskoj upravi objašnjavaju da obveznik podnosi prijavu kada je spreman za fiskalizaciju, odnosno, kada zna koji će fiskalni uređaj koristiti.
Nakon generisanja podataka i izrade bezbednosnog elementa u formi pametne kartice, kako se navodi u saopštenju, ovlašćeno lice u poresko sanduče dobija obaveštenje o izrađenom bezbednosnom elementu i vremenu preuzimanja.
Oni ističu da se pametne kartice preuzimaju na šalteru Vaš poreznik, u nadležnoj filijali Poreske uprave.
Međutim, dodaju da se to ne odnosi na obveznike CVPO, koji bezbednosni element preuzimaju u Centru za velike poreske obveznike.
Ukoliko je bezbednosni element u vidu fajla, on se automatski šalje u poresko sanduče, odakle će moći da se preuzme.
Uputstvo za podnošenje prijave za izdavanje bezbednosnog elementa i Registar odobrenih elemenata nalaze se na zvaničnom sajtu Poreske uprave.