SRBIJA – 24. oktobra kreće prevoz putnika na železničkoj liniji Subotica-Segedin. Deonica pruge u Srbiji je u potpunosti operativna, a u Mađarskoj su radovi i dalje u toku. U toku je rekonstrukcija železničke pruge između Segedina i Reske, a u sklopu izgradnje započeto je postavljanje temelja i betoniranje zidova za zaštitu od buke.
Železnica gradi zidove za zaštitu od buke na području Segedina u skladu sa odobrenom dozvolom za zaštitu životne sredine i zvučnim ispitivanjima, na tri lokacije ukupne dužine 1.408 metara. Jedna od lokacija je u ulici Geze Gradonjija. Zvučna barijera je na ovoj lokaciji već postavljena. Drugi zaštitni zid će se graditi od ulice Bažalikom do ulice Geze Gardonjija u dužini od 765 metara, a treći nakon raskrsnice sa ulicom Novi Život u dužini od 92 metra.
Sent Mihalj u Mađarskoj je imao železničku stanicu na liniji koja povezuje Segedin sa Suboticom, ali je demontirana pre nekoliko decenija. Sada je, zbog rekonstrukcije pruge, ponovo otvorena, uz nekadašnju osnovnu školu sa dve postavljene nastrešnice za zaštitu od kiše i klupama, ali se gradi i natkriveno parkiralište.
Poslednji put vozom se od Subotice do Segedina moglo putovati 2015. godine, a nakon osam godina prevoz putnika ponovno kreće 24. oktobra. O tome je krajem septembra u Beogradu govorio mađarski ministar spoljnih poslova i trgovine Peter Sijarto.
– Putnički vozovi koji ovde saobraćaju imaće dve zaustavne stanice na mađarskoj strani i pet stanica na delu pruge u Srbiji. Trebalo bi očekivati da će vreme putovanja da bude oko 1 sat i 15 minuta, što možemo značajno da skratimo kada konačno voz ne bude morao da se zaustavlja oko pola sata zbog granične kontrole. Ali, već smo se uspeli dogovoriti da će se granična kontrola odvijati na jednoj lokaciji, odnosno na području Mađarske, gde će kontrolu zajedno obavljati službenici Mađarske i Srbije, na taj način smo uspeli da znatno smanjimo vreme zastoja vozova, tako da će ovo biti konkurentna, dobra opcija prevoza za ljude koji žive duž graničnog područja – rekao je Sijarto.
Voz će se u Srbiji se na poslednjoj stanici zaustavljati na železničkoj stanici Horgoš pre prelaska u Mađarsku. Osim železničke stanice Horgoš, kompletno su obnovljene i stanica na Paliću i stanica u Bačkim Vinogradima. Zgrade su opremljene opremom koja obezbeđuje rad železnice. Izgrađeno je nekoliko železničkih prelaza između Subotice i Horgoša, opremljenih najsavremenijom svetlosnom signalizacijom i automatskim branicima.
Potpuna obnova železničke pruge je započeta u oktobru 2021. godine, kada su predsednik Srbije Aleksandar Vučić i mađarski premijer Viktor Orban na železničkoj stanici Horgoš obeležili početak obnove pruge između Subotice i Segedina.
Druga važna prekretnica je bila 1. avgusta 2022.godine, kada je nakon trideset godina ponovno uspostavljen teretni saobraćaj na železničkoj liniji Segedin-Subotica. Od tada kompozicije vagona sa natovarenim kontejnerima redovno saobraćaju između dve zemlje.
Budući da je tehnički prijem obavljen, deonica pruge u Srbiji je kompletnom dužinom spremna, a u Mađarskoj, uz uključivanje svih učesnika, punom parom kreću pripreme za nastavak putničkog saobraćaja sredinom oktobra.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.