Premijum proizvodi iz Vojvodine i na japanskom tržištu

VOJVODINA – Razvojna agencija Vojvodine (RAV), uz podršku Japanske agencije za međunarodnu saradnju (JICA) završila je dvogodišnji program pod nazivom „Jačanje konkurentnosti prehrambenih proizvoda Vojvodine“. Proizvođači hrane prošli su kroz obuku o japanskom tržištu, njihovi proizvodi predstavljeni su japanskoj poslovnoj zajednici u Srbiji, a uspostavljeni su i prvi kontakti sa potencijalnim trgovinskim partnerima iz Japana.
Foto: rav.org.rs

„Japansko tržište, kao tržište koje posebno vrednuje proizvode premijum kvaliteta, izuzetno je važno za naše privrednike, zbog čega smo proizvođače hrane, u okviru programa „Jačanje konkurentnosti prehrambenih proizvoda Vojvodine“, upoznali sa karakteristikama ovog tržišta, organizovali smo predstavljanje proizvoda japanskoj poslovnoj zajednici u Srbiji i uspostavali kontakte sa potencijalnim trgovinskim partnerima iz Japana“, istakao je Darko Bulješević, direktor Razvojne agencije Vojvodine.

Tokom dvogodišnje realizacije programa, Razvojna agencija Vojvodine je uz podršku Japanske agencije za međunarodnu saradnju – odabrao kompanije i gazdinstva koja imaju bar jedan gotov proizvod iz oblasti organskih, zdravih i premijum proizvoda, sa ciljem da navedene kompanije započnu izvoz na japansko tržište.

Foto: rav.org.rs

Bulješević dodaje da je, u okviru posebnog projekta „Izvoz premijum proizvoda iz Vojvodine“, realizovana identifikacija, edukacija i predstavljanje premijum prehrambenih proizvođača japanskoj poslovnoj zajednici u Srbiji, a inicirano je i pokretanje trgovinskih odnosa između proizvođača premijum proizvoda i japanskih trgovinskih partnera.

„Predstavnici odabranih kompanija koji su učestvovali na radionicama, a koje je vodila japanska konsultantkinja u oblasti prehrambene industrije, upoznali su se sa procedurom izvoza u Japan, karakteristikama japanskog tržišta, japanskom poslovnom etikom, procesom karantina za prehrambene proizvode, logistikom i osiguranjem proizvoda, dizajnom i obeležavanjem proizvoda, carinskim procedurama, sa namerom da budu spremni za izvoz na ovo tržište“, naglasio je Bulješević.

Prema rečima Aleksandra Sofića, pokrajinskog sekretara za regionalni razvoj, međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu, resorni sekretarijat je podržao organizaciju Sajma vojvođanskih premijum proizvoda u Vili Stanković u Čortanovcima, tokom kojeg je devet domaćih proizvođača premijum hrane predstavilo svoje proizvode japanskoj poslovnoj zajednici koja živi i radi u Srbiji. „Očekujem da RAV nastupi na najvažnijem sajmu hrane u Japanu, poput sajma Foodex-a u Tokiju, te da na probirljivom tržištu uspešno promoviše i plasira domaće premijum proizvode“, zaključio je Sofić.

Na Sajmu hrane Foodex u Japanu, predstavile su se kompanije Truff Truff sa proizvodima od tartufa, Real Red Raspberry sa proizvodom od organske maline, Patewski sa namazima od leblebije, Om made sa zdravim grickalicama, Granum sa zdravom hranom, Bliss Honey sa namazima od meda, Baša i Sagmeister vinarije sa svojim prirodnim vinima.

Foto: rav.org.rs

U cilju daljeg povećanja privredne aktivnosti, Razvojna agencija Vojvodine na jesen planira organizaciju „Dana dobavljača“ za sektor prateće auto industrije, kao B2B događaj na kojima se umrežavaju domaći proizvođači sa većim kompanijama ili trgovinskim lancima, a na proleće sličan događaj će biti realizovan u oblasti poljoprivrede i prehrambene industrije. RAV poziva sve

kompanije koje žele da započnu izvoz ili da izađu na nova tržišta, da se obrate za savetodavnu pomoć, uz dobijanje informacija o bespovratnim sredstvima i subvencijama.

Pročitajte još:

Program „Upravljanje regionalnim

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Search
Close this search box.