Predstavnje proizvođača organske hrana na Poljoprivrednom sajmu

Organska hrana potiče iz strogo kontrolisane i zakonski regulisane organske proizvodnje. Svaka biljka se uzgaja s posebnom pažnjom, bez upotrebe hemijsko-sintetičkih pesticida i drugih štetnih supstanci, kako bi krajnji proizvod bio što kvalitetniji i bezbedniji izvor nutrijenata.

Međunarodni Poljoprivredni sajam predstavio je i proizvođače organske hrane, proizvoda sa oznakom geografskog porekla i oznakom “Srpski kvalitet”, podsećajući nas na značaj zdrave ishrane i pažljivog izbora namirnica, koje svakodnevno koristimo.Mit je da organsko voće i povrće na prvi pogled izgleda kvrgavo i sitno, naprotiv ono može da bude lepo u zavisnosti od toga koliko se pažnje posveti uzgoju. Izgled voća i povrća ne bi trebao da nas prevari, jer je svaki proizvođač u obavezi da nosi i pokaže sertifikat, ukoliko svoje voće i povrće izlaže i deklariše kao organsko. Kod proizvoda koji su upakovani, okrugli znak na deklaraciji, nedvosmisleno govori o organskom poreklu.

Jedna od namirnica koja je nedovoljno otkrivena na našem tržištu jeste seme divljeg lana. Brašno od divljeg lana može da posluži za pravljenje ukusnog i hranljivog hleba koji čuva naše zdravlje, slasnih palačinki ili se na primer za doručak može pomešati sa jogurtom ili medom, te tako predstavlja veliki izvor proteina.

“Ljudi u Srbiji najčešće mešaju običan lan i divljim lanom, a tu je sličnost samo u imenu. Velika je benefit divljeg lana, pre svega u omega tri masnim kiselinama, koje čovek mnogo bolje apsorbuje iz divljeg lana, nego iz običnog”, rekao je je proizvođač Aleksandar Trifinović.

Posebnu pažnju treba obratiti na preparate koje nanosimo na kožu. Prema rečima proizvođača, organsku kozmetiku najviše koriste oni koji su imali zdravstvenih problema, potom oni čija koža je razvila alergije na različita kozmetička sredstva, dok druga grupa kupaca izuzetno vodi računa o ishrani, pa samim tim i o sastojcima u kozmetičkim preparatima. Organska kozmetika podleže drugačijem procesu sertifikacije, ona problem ne maskira, već leči.

“Mi u našim proizvodima koristimo 60 posto uljanog dela, a u klasičnoj kozmetici se koristi od 60 pa više vodenog dela. Samim tim imate 10 do 20 posto uljanog dela, a ulje je to koje pomaže u rehabilitaciji kože. Ja preporučujem ako već ne mogu da priušte kozmetiku koja je kvalitetna, najbolje da koriste nevenovo ulje, da koriste ulje lavande, ulje smilja zato što će biti mnogo blagotvornije za kožu nego bilo koja kozmetika koju možemo pristupačnije pronaći u drogerijama, rekla je proizvođačica Katarina Milosavljević

Svest o kvalitetu i dobrobiti organskih proizvoda još se razvija, te ti proizvodi i dalje traže put do kupaca. Na taj put neretko stanu cene, koje su više u odnosu na konvencionalne proizvode, ali i nepoverenje kupaca. Zato su reči proizvođača, da najviše vole kada im neko otvoreno iznese nedoumice vezane za organske proizvode, te ih zajedno rešavaju, kako bi na kraju svi bili zadovoljni i uživali u njihovim blagodeitma.

 

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: