NOVI SAD – Đaci u osnovnim i srednjim školama, ali i studenti na fakultetima, kao i zaposleni u firmama koji su u obavezi da pišu izveštaje neretko imaju poteškoća sa pismenošću, kaže autorka “Priručnika za funkcionalnu pismenost” Svetlana Tomić.
Priručnik će biti predstavljen novosadskoj publici večeras od 18 časova u Digitalno-omladinskom centru Gradske biblioteke. Knjiga je namenjena svima koji žele da unaprede svoju pismenost.
Priručnik sadrži upustva kako se piše sastav, apstrakt, rezime i izveštaj kao i pojašnjenja zašto je pisanje važno i šta sve ono podrazumeva. Problem funkcionalne nepismenosti uočen je pre više od pola veka. Autorka “Priručnika za funkcionalnu pismenost” Svetlana Tomić kaže da su školski programi morali još tada da se promene i prilagode potrebama društva. Kako kaže, postoji veliki raskorak između školskih programa i praktičnih potreba života.
Razvoj tehnologije je pogoršao situaciju. Deca previše vremena provode ispred ekrana, a to doprinosi padu koncentracije, ocenjuju naučnici. Zbog toga deca, ali i mladi, nisu u stanju da se udube u ozbiljne književne, naučne i druge tekstove i ne mogu da rastumače određene rečenice, navodi Svetlana Tomić.
Na sebi moraju da rade svi koji se bave pisanom rečju. Nije retkost da osoba koja je završila fakultet ne ume da napiše izveštaj. Na tekstovima se mora raditi, a to, pre, svega zahteva koncentraciju i strpljenje, kaže Svetlana Tomić.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.