logo transparend vojvodina uzivo

Predsednik Vučić obilazi radove na obilaznici oko Kragujevca i fabriku Stelantis

KRAGUJEVAC – Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi danas radove na izgradnji severne obilaznice oko Kragujevca, koja treba da spoji Kra­gu­je­vac s Mo­rav­skim ko­ri­do­rom i auto-pu­tem „Mi­loš Ve­li­ki“.

 

U obilasku su i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak i direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić.

Vučić obilazi radove na obilaznici pre dolaska u Kragujevac, gde će danas prisustvovati svečanosti povodom inauguracije novih proizvodnih linija za buduću proizvodnju električnih vozila u modernizovanoj fabrici Stelantis.

Br­za sa­o­bra­ćaj­ni­ca, du­ži­ne 22 ki­lo­me­tra, projektovana je za brzine do 100 kilometara na čas.

Projektom severne obilaznice se stiču uslovi za izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz gradskog jezgra Kragujevca, poboljšanje uslova sa aspekta životne sredine, kao i brže povezivanje tranzitnih tokova na pravcu državni put I A reda br. A1 (E-75) petlja Batočina, preko Kragujevca do državnog puta I A reda br. A5 (E-761) u Mrčajevcima.

Država u saobraćajnicu ulaže oko 266 miliona evra, a rok za završetak obilaznice je 2027. godina.

Kompletna obilaznica, za čiju će izgradnju biti utrošeno 194.000 kamiona zemlje, imaće 25 objekata, mostova, nadvožnjaka, podvožnjaka i pet petlji.

Vučić je u decembru obišao prve radove na izgradnji severne obilaznice oko Kragujevca, kada je istakao da će njenom izgradnjom taj grad rešiti većinu infrastrukturnih problema i da je to velika stvar za čitav kraj.

„Ovo je 22 kilometara i nešto što će dati šansu Kragujevcu da uredi centar grada i ojača industrijski“, rekao je tada Vučić.

Vučić: Obilaznica oko Kragujevca biće gotova za dve i po godine

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da će obilaznica oko Kragujevca biti gotova 2026. godine.

On je prilikom obilaznice oko Kragujevca rekao da će taj posao biti gotov za dve i po godine i da će Kragujevčani imati obilaznicu, što je velika stvar za taj grad.

„Ovim se stvara prostor za širenje Kragujevca, neće biti kamiona koji će ići kroz centar grada. Lakše prođete kroz centar Beograda nego Kragujevca. Ovo će biti potpuno novi grad, drugačiji za život. Ovo je važno i za Gornji Milanovac i za Knić. Najviše vremena izgubi se od Krsta do Korićana, u Kragujevcu. Trasa izgleda mnogo lepo“, rekao je Vučić.

Dodao je i da ta trasa izgleda mnogo drugačije, lepše i moćnije, kao i da to podiže Kragujevac u svakom smislu.

„Od ogromnog je značaja, posebno za severni deo grada. To će biti potpuno novi grad, drugačiji za život. Strašno je važno da povežemo ceo sever Šumadije, a ovim projektom će Kragujevac biti uvezan i sa autoputem Beograd – Niš i sa putem Čačak – Kraljevo“, rekao je Vučić.

On je dodao da je došao auto-putem i da se raduje što ima dosta automobila i stranaca na putevima.

„Bilo bi važno da Brodarevo povežemo sa glavnim putem“, rekao je on.

Na pitanje o radu po vrućini, rekao je da, ako je temperatura viša od 40 stepeni, ne treba da se radi, ako nije – radi se.

„Meni je bilo jednom teško na hladnoći, indijski radnici su radili sve vreme i nisu odustajali, nije lak posao. Ovi ljudi se bore za sebe, svako će biti ponosan šta je radio i uradio ovde. To su graditelji. Ostavljaju ogromno nasleđe Srbiji“, rekao je Vučić.

Svečanost povodom uvođenja novih proizvodnih linija u „Stelantisu“

Aleksandar Vučić prisustvovaće svečanosti povodom uvođenja novih proizvodnih linija za buduću proizvodnju električnih vozila u modernizovanoj fabrici „Stelantis“ u Kragujevcu.

Kompanija FCA Srbija zvanično će obeležiti uspešnu implementaciju projekta u „Stelantisovoj“ fabrici u Kragujevcu – uvođenje novih linija za proizvodnju električnog modela „fijat grande panda“.

Vučić je sinoć, gostujući na TV Pink, najavio da će svečanosti u Kragujevcu prisustvovati izvršni direktor „Stelantisa“ Karlos Tavareš.

Vučić je rekao da će danas najpre početi probna proizvodnja, a za dva meseca i serijska proizvodnja električnih automobila u toj fabrici.

Naglasio je da su to ogromne stvari za Srbiju, jer će i na osnovu toga biti povećane plate i penzije.

Novi model napravljen je u dve verzije – električnoj i hibridnoj, i iz Kragujevca će stići prvo u Evropu, zatim na Bliski Istok i u Afriku.

Kragujevački „medvedić“ spada u automobile B segmenta ispod četiri metra dužine i prvi je u nizu modela nove porodice koja će svake godine lansirati novi model, sve do 2027.

Na proslavi 125 godina od nastanka italijanskog proizvođača automobila Fijat u Torinu, zvanično je 11. jula predstavljen i novi model „fijat grande panda“, inspirisan modelom iz 1980-ih, koji će se proizvoditi u fabrici „Stelantis“ u Kragujevcu u Srbiji, i kao električni i kao hibridni, saopštila je ranije ta kompanija.

Kako je navedeno, „fijat grande panda“ označava povratak brenda Fijat na globalno tržište, a novi automobil razvijen je na temelju tri ključna stuba: italijanskog dizajna, globalne platforme i lokalne relevantnosti.

U saopštenju se navodi da su održivost, inkluzivnost, jednostavnost i lepota vrednosti koje su oživele ovaj projekat, dok je dizajn inspirisan kultnom „pandom“ iz osamdesetih godina prošlog veka i „plavim famerkama“ automobilske industrije. U pitanju je automobil društveno prihvatljiv, za svakoga.

Cena modela „fijat grande panda“, kako je navedeno, počinje ispod 25.000 evra za potpuno električnu verziju.

Tako da bi bazni model na električni pogon, kako navode pojedini specijalizovani domaći mediji za automobilizam, kod nas mogao da košta oko 18.000 evra, uz najavljene državne subvencije za domaći model od 5.000 evra.

Kako prenose mediji, prvi član nove fiat porodice biće dostupan u električnoj i hibridnoj verziji sa baterijom od 44 kWh i elektromotorom od 83 kW (113 KS). Električna verzija ima domet veći od 320 kilometara.

Ovaj model koristi jedinstvenu multi-energetsku platformu koja se može instalirati bilo gde u svetu, čist italijanski dizajn i mogućnost izbora najboljeg pogonskog sklopa prema potrebama kupaca, bez obzira gde se nalaze.

Spiralni kabl za punjenje izdvaja se kao jedno od najinovativnijih rešenja, čineći iskustvo punjenja lakšim i urednijim.

„Fijat grande panda“ je prvo vozilo na tržištu koje uključuje integrisani kabl za punjenje, koji se uparuje sa standardnim onboard punjačem do sedam kilovata.

Spiralni kabl ima posebno kućište ispod haube, što omogućava uštedu prostora u prtljažniku i podstiče praktičnu svakodnevnu upotrebu, jer je lak za rukovanje i izbegava prljavštinu tradicionalnih kablova.

Ovo rešenje se izdvaja po jednostavnom procesu: nakon otvaranja poklopca, drugi korak je da se kabl izvadi i poveže sa stanicom za punjenje.

Kada je punjenje završeno, moguće je lako vratiti ga u kućište zahvaljujući spiralnom obliku kabla.

„Grande panda“ se izdvaja od ostalih automobila u B segmentu zahvaljujući jedinstvenoj kompaktnosti koju omogućava njegova mala veličina (3,99 metara dužine, 1,57 metara visine i 1,76 metara širine) i dobro organizovana prostranost, zahvaljujući svojoj kompaktnoj zapremini: na primer, prtljažnik ima zapreminu od 361 litar, a ukupni kapacitet skladišnih pregrada smeštenih ispred suvozača je 13 litara.

Pokretanje proizvodnje modela „fijat grande panda“ u Kragujevcu uvećaće domaću proizvodnju motornih vozila i zaposlenost, robni izvoz i bruto domaći proizvod, ocenio je ranije naučni saradnik i direktor za razvojne projekte Ekonomskog instituta u Beogradu Ivan Nikolić.

On je u biltenu Makroekonomske analize i trendovi (MAT) u izdanju Ekonomskog instituta i Privredne komore Srbije naveo da novi model predstavlja važan korak za „Stelantis“, a posebno Fijat, u njihovoj tranziciji ka globalnoj ponudi vozila baziranoj na zajedničkoj platformi koja može podržati različite energetske opcije, što ga čini značajnim dodatkom njihovom portfoliju i konkurentnim igračem na tržištu kompaktnih automobila.

Povodom značajnog jubileja, pored ostalog, na rođendan čuvenog modnog kreatora Đorđa Armanija – na događaju u Torinu najavljeno je partnerstvo između Armanija i brenda Fijat.

Ova dva svetski priznata italijanska brenda, koja su prethodno sarađivala 2020. godine na lansiranju ekskluzivnog modela 500e, ponovo su udružili snage kako bi stvorili „Made in Italy“ na četiri točka pod nazivom „500e Đorđo Armani“.

Pročitajte još:

Tagovi:

0 Komentari
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.