Pred posetu Xi Jinpinga biće predstavljeni kineski vozovi za brzu prugu do Subotice

SRBIJA – Kineski vozovi koji će saobraćati brzom prugom od Beograda do Subotice, liniji koja bi krajem godine trebalo da bude puštena u rad, stigli su ponedeljak u Srbiju. To je izjavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić i najavio da će vozovi narednih dana biti predstavljeni javnosti.

Predsednik Vučić je najavio i da će Srbija tokom predstojeće posete kineskog predsednika inicirati projekte ubrzanog tehnološkog razvoja u onim sferama u kojima nema dovoljno znanja.

On je dodao i da je ugovorom koji je potpisan prošle godine kod Kineza, Srbija obezbedila pet brzih vozova.

Na pitanje da li kineski vozovi ispunjavaju evropske standarde, Bulajić je odgovorio da je Kina u samom svetskom vrhu, što se tiče tehnologije ne samo proizvodnje vozova nego i izgradnje pruga. “Vozio sam se njihovim vozom, koji razvija brzinu 350 kilometara na sat, u luksuzu i kvalitetu koji nisam video u zapadnoj Evropi. Što se tiče kvaliteta, nemam nikakvu dilemu da su ti vozovi izuzetno kvalitetni.”

Ovi vozovi trebalo bi da saobraćaju i na liniji Beograd – Budimpešta, ali zbog različitosti srpskih i mađarskih pruga, Bulajić je objasnio zašto su traženi i drugačiji vozovi od Kineza. “Kada je reč o kompatibilnosti sa prugom, postoji razlika između naše i mađarske mreže u kontaktnoj mreži, odnosno u izvoru napajanja strujom. Njihova kontaktna mreža zahteva da pantograf, uređaj koji skuplja struju sa mreže, bude različite širine nego što je ovde slučaj kod nas. Upravo zato kada smo pisali specifikaciju za kineske vozove (uobičajeno je da voz ima dva pantografa i da budu iste širine), tražili smo voz sa četiri pantografa gde će dva biti za mađarsku širinu, a dva za našu širinu, tako da će ti vozovi koje naručujemo bez problema moći da saobraćaju i na drugoj mreži.”

Bulajić je tada za naš medij rekao i da su kineski vozovi značajno jeftiniji od švajcarskih.

“Tri švajcarska voza, dabldekera (brzi voz Soko) platili smo oko 57 miliona evra, a za nešto manje od tog iznosa sada kupujemo pet kineskih vozova. Razlika u ceni je oko 40 odsto. Jeste da je veći kapacitet dabldekera, ali ako se gleda i po sedištu, ti vozovi su svakako 20 do 30 odsto jeftiniji od vozova Soko.”

Bulajić je tada za naš medij rekao i da su kineski vozovi značajno jeftiniji od švajcarskih.

“Tri švajcarska voza, dabldekera (brzi voz Soko) platili smo oko 57 miliona evra, a za nešto manje od tog iznosa sada kupujemo pet kineskih vozova. Razlika u ceni je oko 40 odsto. Jeste da je veći kapacitet dabldekera, ali ako se gleda i po sedištu, ti vozovi su svakako 20 do 30 odsto jeftiniji od vozova Soko.”

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.