Poverenik: Policija i banke najzatvorenije za građane

BEOGRAD – Poverenik za informacije od javnog značaja Milan Marinović kaže da su za građane Srbije najzatvorenije za pristup informacijama policija i banke.

On je za RTS rekao da, ako gledamo ministarstva, građani najviše zahteva podnose Ministarstvu unutrašnjih poslova i Ministarstvu finansija.

– U velikom procentu oni i postupaju po zahtevima, ali opet, jedan nemali broj zahteva ostane neudovoljen i onda postoji potreba da se izjavi žalba povereniku, objašnjava Marinović.

S druge strane, kaže, prošle godine najprijemčiviji su bili i najviše su postupali po zahtevima građana Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave i Ministarsvo kulture i informisanja.

– Tradicija pokazuje da svake godine ta dva ministarstva spadaju u krug onih organa vlasti koji udovoljavaju zahtevima gradana, naveo je Marinović.

On ističe da je Institucija poverenika dobila novi mehanizam za pomoć građanima – može da kažnjava sve one koje ne daju informaciju, a trebalo bi da je daju.

Do sada je to mogla da radi samo upravna inspekcija koja to često nije činila, pa su umesto njih to radili građani sa svojim advokatima, objašnjava Marinović.

– Sada je poverenik dobio ovlašćenje da on podnosi zahtev i ja vam garantujem da ćete vec u izveštaju poverenika za ovu godinu videti koliko je to promenilo sliku i koliko je poverenik podneo zahteva, ističe poverenik.

Takođe, naglašava, prvi put će rukovodioci organa vlasti moći da budu kažnjeni zbog nepostupanja i ignorisanja tražilaca informacija, što je teoretski moglo i ranije ali je bila dosta komplikovana procedura.

Sada će, ističe Marinović, poverenik izdavati prekršajni nalog novčano na iznos od 30.000 dinara.

Što se tiče predložene krivične odgovornosti, poverenik smatra da to u ovom trenutku nije realno.

– Videcemo šta ce učiniti Izmene zakona, povećane kazne, šta će učiniti ovaj mehanizam koji je dat povereniku – da sa jedne strane izriče kaznu za ćutanje i da podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka za sve ostale prekršaje i ja mislim da ce sve to dati rezultate i da neće biti potrebe za krivicnu odgovornost, ocenjuje Marinovic.

On dodaje da 16. maja počinje kampanju “Neka ostane lično”, kojom se mladi u Srbiji upozoravaju na opasnosti koje vrebaju sa društvenih mreža.

– Ideja je da naši lični podaci ostanu zaštićeni, da svi oni podaci koji nisu neophodni za ostvarenje nekog cilja ostanu zašticeni, da se poštuje privatnost, poručuje Poverenik za informacije od javnog značaja.

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.