Direktiva EU-a o reprezentativnim tužbama stupa na snagu sutra i omogućiće potrošačima iz cele EU-a da traže svoja prava ne samo pojedinačno, već i kroz kolektivne tužbe.
Potrošačke organizacije će pokretati tužbe u ime potrošača i zbog nezakonitih praksi trgovaca. To će im omogućiti da kolektivno traže naknade, zamene ili popravke.
Ova pravila se odnose na prava potrošača u raznim sektorima , uključujući zaštitu podataka, finansijske usluge, putovanja, turizam ili telekomunikacije.
-Ovim značajnim zakonom se potrošačima koji su bili žrtve nezakonitih trgovačkih praksi daje mogućnost da ostvare svoja prava i kolektivno traže pravdu”, rekla je potpredsednica EK Vera Jurova.
Prema njenim rečima ovo načelo, koje je po prvi put uspostavljeno u pravnoj tekovini EU, ima za cilj da ojača položaj potrošača. Jurova je rekla da očekuje sa sve države članice brzo odrede organizacije koje će biti kvalifikovane za pokretanje ovih postupaka.
I poverenik za pravosuđe EU, Didije Rejnders je izjavio da smatra da je postizanje visokog nivoa zaštite potrošača temeljno pravo.
-Ova Direktiva je bitan alat za sprovođenje tog prava. Potrošači sada imaju mogućnost da se udružuju širom EU kako bi zaštitili svoje interese i naterali kompanije da poštuju ta prava, rekao je on. Kako bi podržala dobro funkcioniranje budućih tužbi EU je pokrenula internet platformu koja omogućava razmenu informacija.
Preko ove platforme države članice i potrošačke organizacije će sarađivati i , očekuje se, da će to dovesti do boljeg sprovođenja prava potrošača u EU.
Da podsetimo da Srbija u Zakonu o zaštiti potrošača nema kolektivnu tužbu i da su potrošačke organizacije i stručna javnost više puta apelovali da se ona uvede. To bi značilo jer bi jedan problem u kome bi bilo više oštećenih potrošača mogao da se rešava u jednoj tužbi.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.