Inflacija, pandemija i osećaj da je svaki telefon isti ugrozili su globalnu potražnju pametnih telefona.
Proizvođači pametnih telefona izveštavaju o velikom padu kupovine pametnih telefona, a analitičari misle da je to zato što ljudi duže čuvaju svoje telefone. Ali tržište je i dalje dobro za skupe telefone — ljudi još uvek vole da ih kupuju.
Skoro svaki proizvođač pametnih telefona, osim Samsung-a i Apple-a, prijavio je manje isporuke pametnih telefona u drugom kvartalu (april–jun) 2022. Globalne isporuke pametnih telefona su smanjene za 9 procenata u poslednjem kvartalu u poređenju sa 2021. prema International Data Corp-u.
U izveštaju Wall Street Journal-a, analitičari i rukovodioci kompanija ukazali su na inflaciju, ljude koji više napuštaju svoje domove nakon duge pandemije i daleko mekše kinesko tržište. Proizvođači čipova i komponenti su nedavno prijavili slične vrste smanjenja potražnje, baš kada su nameravali da investiraju u proizvodnju.
WSJ citira analitičare koji spekulišu o tome koliko ljudi sadržavaju telefone koje imaju, što je trend koji godinama raste. Prosečna dužina posedovanja telefona stalno se povećavala, sa otprilike 20 meseci na više od dve godine, prema anketama između 2015. i 2019. godine. Više od polovine anketiranih u maju 2022. godine – u svakoj demografskoj grupi – složili su se da su “današnji pametni telefoni svi prilično isti”.
Pa ipak, prodaja pametnih telefona koji koštaju više od 1.000 dolara porasla je u prvoj polovini ove godine, prema Counterpoint Research-u. Taj segment, koji uključuje veći deo Apple-ove linije i Samsung-ove vodeće i sklopive modele, činio je samo oko 10 odsto tržišta, ali 70 odsto njegovog profita, izvestio je Counterpoint.
Čini se da ljudi koji imaju dovoljno novca da ignorišu sve veće troškove i dalje mogu da se uzbude zbog malo boljih kamera i ekrana.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.