Sa ubrzanjem električnih vozila do stotke iz mesta koje je već spušteno ispod dve sekunde i maksimalnom brzinom od 322 km/h – uz pojedine modifikacije – život proizvođača hiperautomobila postao je daleko komplikovaniji
Performanse normalnih električnih automobila toliko su impresivne da mogu sa lakoćom posramiti moderne superautomobile, a sa trenutnim putem industrije ka potpunoj elektrifikaciji ovo itekako može predstavljati problem.
Upravo ovo tvrdi Kristijan von Koengiseg, slavni švedski virtuoz i osnivač kompanije Koenigsegg Automotive AB. Razgovarajući sa ljudima Top Gear emisije, osnivač i izvršni direktor naglasio je da njegova kompanija planira kreiranje električnih hiperautomobila, ali da će to za nju biti veoma veliki izazov, prenosi Autoblog.
„Ovo je veliki izazov za svaki brend koji stvara ekstremne automobile“, izjavio je Koengiseg kada je upitan da li želi da kreira uzbudljivi električni model. „Postoje načini. Smatram da niko još uvek ne može primetiti preveliku razliku između Tesla Model S Plaid i Porsche Taycan Turbo. Smatram da su oni veoma bliski po pitanju performansi i toliko se već nalaze u dometu hiperautomobila da je to postalo neprijatno.“
Von Koenigseg dodatno ističe da je rad njegove kompanije već fokusiran na kreiranju elektrifikovanih komponenti za Gamera modele. Iako njegovi inžinjeri rade na kreiranju najmoćnijeg i najgušćeg električnog motora na svetu, on tvrdi da će to hiperautomobile dovesti samo do određene granice.
„Zaista ne pravi nikakvu značajnu razliku da li imate dvadeset kilograma manje na vašim e-motorima i inverterima. Ovo svakako pomaže, ali vam neće doneti preveliku prednost. To je teško dostići i trebalo bi biti izvršeno ukoliko je moguće, ali to je samo sitnica od onoga za šta lično smatram da bi trebalo da bude različito.“
Sa ubrzanjem električnih vozila do stotke iz mesta koje je već spušteno ispod dve sekunde i maksimalnom brzinom od 322 km/h – uz pojedine modifikacije – život proizvođača hiperautomobila postao je daleko komplikovaniji.
„Smatram da vam je potreban razlog da postojite“, zaključio je Koenigseg. „Jednostavno činjenje ovakvih modela interesantnijim dodavanjem brojnih karakteristika ili funkcionalnosti tokom povećavanja njihovog tržišnog kredibiliteta i zatim njihovim naplaćivanjem po desetostruko većoj ceni, za mene nema apsolutno nikakvog značaja niti logike.“
Međutim, izvršni direktor švedskog brenda deluje kao da ima plan za svoj prvi električni hiperautomobil, tako da možemo očekivati pojedina iznenađenja kao što je to i do sada bio slučaj
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.