NOVI SAD – Za nešto više od pola sata putovaće se od Beograda do Novog Sada brzim vozom koji bi uskoro trebalo da počne da redovno saobraća između dva najveća srpska grada. U promotivnom periodu karte će u jednom pravcu koštati 375 dinara, a prvi voz će polaziti u 7.34 svakog jutra.
Prema najavama nadležnih sa železnice, ove nedelje očekuje se da prvi voz sa putnicima krene iz Beograda u 7.34, da bi u Novom Sadu već bio u 8.10. Brzi voz koji može da ide do 200 kilometara na sat, saobraćaće pet puta dnevno od Prokopa do Novog Sada, a putovanje će trajati u proseku 36 minuta, sa stajanjem samo na stanici “Novi Beograd”.
Karta u jednom pravcu koštaće 375 dinara po promotivnoj ceni, dok će povratna biti 750 dinara. Puna cene inače će biti 1.600 dinara.
Karte će moći da se kupe na tri načina – preko aplikacije “Srbija voza”, na novim kartomatima postavljenim u železničkim stanicama ili na blagajnama.
Trenutno se na železničkoj stanici u Prokopu testiraju novi softver, kočioni sistem i sama pruga. Prethodnih meseci birani su mašinovođe i kondukteri.
Dragana Stanković iz “Srbija voza” kaže da “Štadlerove” elektromotorne garniture imaju po 314 mesta.
– Reč je o najekskluzivnijim elektromotornim garniturama koje saobraćaju i u pojedinim evropskim zemljama, a mi smo prvi u regionu koji imamo takve vozove. Za putnike dabl-dekera biće obezbeđena hrana, a osim kondukterki i konduktera, za dodatni komfor biće zadužene stjuardese i stjuardi koji će kao u avionu prodavati kafu, sokove, grickalice, salate i sendviče. Putnici će ove proizvode moći da kupe i u bifeu. Račun za osveženje moći će da plate gotovinom ili karticom – objašnjava ona.
Stankovićeva dodaje da će putovanje vozom biti jedinstveno iskustvo, jer moderni dabl-deker ima najsavremeniju opremu.
– Ulazak u voz omogućava 12 kliznih vrata na električni pogon, a zanimljivo je i to što se u vozu nalaze i toaleti za osobe sa ograničenom pokretljivošću, mesta za parkiranje bicikla, aparati za kafu i sokove i specijalan prostor za presvlačenje beba. U vozu će biti besplatan internet, a pojedina sedišta imaju dodatno osvetljenje za čitanje u toku vožnje – dodaje ona.
Inače, voz je danas i zvanično dobio ime – soko.
Na kokurs za ime i logo je pristilo 3.500 radova, a prvu nagradu kako za ime tako i za logo dobio je dizajner Andrija Arsić. Logo čini stilizovana glava sokola u bojama srpske zastave i ćirilični natpis “Soko” ispod nje.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.