Ponovo nastava u OŠ “Vladislav Ribnikar”, kraći časovi, pojačano prisustvo policije

BEOGRAD – Nastava u Osnovnoj školi “Vladislav Ribnikar” jutros je ponovo nastavljena, posle tragične pucnjave 3. maja, a današnji dan će se razlikovati po tome što će učenici VII-2, odeljenja popodne doći na nastavu. 
Nastava se odvija od osam za prepodnevnu i od 13 časova za popodnevnu smenu.
Snežana Vuković iz Ministarstva prosvete rekla je za RTS da  će deca u OŠ “Vladislav Ribnikar” imati više časova nego u protekle dve nedelje, kada su deca bila na dva do tri časa dnevno.
Napomenula je da je Ministarstvo prosvete naknadno čulo za terapeutske metode doktorke koju je Ministarstvo zdravlja, kao jednu od stručnjaka, angažovalo posle tragedije u školi da radi sa decom, kao i da metode ove doktorke nisu kod nas priznate i verifikovane.
“Današnji dan će se razlikovati po tome što će učenici VII-2 popodne doći na nastavu. Oni su sami insistirali u razgovoru sa kolegama terapeutima. Mi smo u stalnom kontaktu sa njima, na dnevnom nivou, komuniciramo, osluškujemo. Insistirali su da počnu sa nastavom fizičkog i zdravstvenog vaspitanja. Sutra će krenuti sa nastavom fizičkog i nastavom geografije. Idemo postepeno, polako. u skladu sa potrebama i željama dece”, navela je Vuković.
Naglasila je da, ukoliko roditelji primete da se deca plaše i nemaju potrebu da uđu u školski prostor, dete ne mora da dođe u školu jer bi to bilo “novo nasilje nad detetom i niko iz Ministarstva i stručnih krugova ne insistira na tome”.
“Vrlo je važno da samo imamo pisanu izjavu roditelja da dete ne dolazi i da se prati šta se dešava sa tim detetom. Bilo bi dobro kad bi deca imala onlajn nastavu za one koji ne žele da budu, ali informacije su takve da roditelji uopšte ne žele nastavu, žele prekid i završetak školske godine”, naglasila je Vukovićeva.
Dodala je da je važno da je tokom protekle nedelje više od 750 učenika bilo u školi, ali i oko 130 učenika koji su bili sa nastavnicima na aktivnostima koje se nisu odvijale u školi.
“Zaključili smo da je važno da omogućimo deci da budu deo školskog prostora”, rekla je ona.
Vuković je rekla da je Ministarstvo prosvete formiralo radnu grupu u saradnji sa Društvom psihologa Srbije, Institutom za mentalno zdravlje, Ministarstvom zdravlja i Odeljenjem za psihologiju Filozofskog fakulteta.
“Ministarstvo je formiralo radnu grupu i mi smo jedan veliki tim koji brine, ne samo o pedagoškom aspektu, nego brine i o tim psihološkim potrebama dece i u skladu sa njihovim zaključcima, impresijama, volontera koji su bili u školi, zaključili smo da je važno da omogućimo deci, kao i pre nedelju dana, da budu deo školskog prostora i da se tu neke strukturirane aktivnosti dešavaju sa njima”, istakla je ona.
Na pitanje da li je dovoljan kriterijum da se deca vrate u školu to što ona to žele, Vukovićeva je navela da to nije dovoljno, ali da je važno osluškivati decu i njihove potreve, naročito u odeljenju VII-2.
Više od 200 roditelja ne želi da se deca vrate u školu.
Snežana Vuković je navela da je dozvoljeno da neka deca ne uđu u školski prostor.
“Ukoliko vi imate 700 roditeljskih parova koji kažu ‘mi želimo da naša deca budu tu’, samom činjenicom što su njihova deca već tu u školi i deo su školskih dešavanja i aktivnosti u poslednjih nedelju dana, a u isto vreme kažete, mogu da ne dolaze neka deca, organizovaćemo i nešto van i to se i dešavalo, da nastavnik organizuje van školskog prostora celodnevnu aktivnost sa odeljenjem”, rekla je predstavnica Ministarstva.
Poručila je da nema potrebe da svi budemo ljuti jedni na druge.
“Naravno, ljudi su jako tužni, imaju doživljaj da su izgubili kontrolu zato što ne možete ništa da predvidite. Ovaj događaj je pokazao da teško da možete da predvidite jedan jedini dan u vašem
životu. Možda taj osećaj ljude nagoni da prekidom neke kontinuirane aktivnosti koja predstavlja rutinu, mogućnost da vam dete raste i razvija se u okruženju, međ’ decom sa kojom se dosada razvijalo, međ’ nastavnicima koji su inače brinuli o njima”, navela je Vukovićeva.
Dodala je da su i tokom tragičnog događaja u školi svi nastavnici bili sa decom i da niko nije ishitreno reagovao u takvoj situaciji.
“Mislim da možemo da se oslonimo na te snage, na te resurse. Neka deca su manje rezilijentna, neka deca su više rezilijentna, tako da, u skladu sa tim, verujem da roditelji i razmišljaju”, rekla je
Snežana Vuković.
Snežana Vuković je objasnila da se OŠ “Vladislav Ribnikar” sastoji iz dve veštački spojene zgrade i da se nastava uopšte ne odvija u delu u kojem se dogodilo masovno ubistvo.
“Izbegava se sve što podrazumeva da treba da se prođe kroz taj prostor. Čak se i ulazi isključivo na drugi ulaz. To je ono što je u ovom trenutku moguće bilo ili je bilo moguće da se deca potpuno
razdvoje, pa da jedno dete iz vaše porodice bude u jednoj školi, drugo u drugoj, što je vrlo teško da razdvojite cikluse, smene. Zaista bi bilo vrlo naporno za roditelje i ja verujem da bi i roditelji takođe imali problem sa tim i to bi bio još dodatni izazov”, rekla je Vukovićeva.
Istakla je da je prostor u kome se odvija nastava potpuno bezbedan i da se u školi nalazi i šest policajaca.
Snežana Vuković je navela da posttraumatski stres može da traje i deset godina i da ne možete nekoga da izmestite na deset godina ili na godinu dana.
“Važno je da se borimo sa stresorima i traumama. Čak i susret sa mestom gde se stres dogodio može da pomogne u prevladavanju traume”, navela je Vukovićeva.
Poručila je da ima kapaciteta da se svako dete individualno prati i da postoji lista od 56 stručnjaka koja je sve veća i da Institut za mentalno zdravlje pomaže u pronalaženju adekvatnih kadrova.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.