Procena je da se u Srbiji godišnje proda oko 150.000 polovnih vozila
Polovni automobili u Srbiji skuplji su u proseku 21 posto, ili za petinu, u odnosu na 2021. godinu, a rast cena će, po svemu sudeći, biti nastavljen.
Stabilizacija se očekuje tek 2024. godine, poručuje Romana Takov sa portala Polovni automobili za Tanjug.
Kaže i da su skuplji polovnjaci rezultat pandemije, koja je donela nestašicu mikročipova neophodnih za pravljenje novih vozila. Manje novih automobila uticalo je i na ponudu polovnih, pa tako i na cene.
– Sadašnja situacija u Ukrajini ima uticaj i može samo da dodatno intenzivirati postojeći disbalans ponude i potražnje polovnjaka – rekla je ona i podsetila da su Rusija i Ukrajina značajne kako za nabavku sirovina za auto-industriju, tako i po pitanju isporuke komponenata fabrikama u drugim državama.
– Teško je reći koliki je uticaj samog dešavanja u Ukrajini, a koliki od korone. Povezani su i teško odvojivi – rekla je Takov i takođe istakla da se u Srbiji najviše kupuju polovnjaci napravljeni između 2005. i 2010. godine.
Podatak da je 80 posto prodatih vozila starije od 10 godina, objašnjava platežnom sposobnošću. “Prema našim istraživanjima, četvrtina kupaca traži polovni auto od 3 do 5 hiljada evra, zatim od dve do tri hiljade, a tek onda za 5 ili 7 hiljada evra. Najpopularniji su i dalje dizelaši“, priča Romana Takov.
S obzirom na 29 posto veće cene u odnosu na 2020, smatra da je moguće da je neko ko je tada kupio nov auto sada preko prodaje istog polovnog ostao na nuli, ili čak i zaradio.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.