logo transparend vojvodina uzivo

Pokrenuta ePisarnica – Obavite onlajn više od 2.000 poslova sa državom

SRBIJA – Nova elektronska usluga na portalu eUprava pod nazivom ePisarnica zvanično je pokrenuta i predstavljena građanima koji su došli da na tradicionalan način podnesu zahteve na šalterima gradske opštine Novi Beograd.

Građani i privredni subjekti neće više morati da čekaju u redovima već mogu onlajn, posredstvom Portala eUprava, da završe više od 2.000 poslova koje imaju sa državom i to zahvaljujući uvođenju modernog elektronskog kancelarijskog poslovanja u organe javne uprave, navedeno je na sajtu Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave.

Jelena Žarić Kovačević, ministar državne uprave i lokalne samouprave izjavila je da građani neće morati da troše svoje vreme već da Portal eUprava ima svoj digitalni šalter koji je korisnicima non stop dostupan, kojem mogu lako da pristupe i na klik završe šta im treba. Ona je objasnila da je građanima omogućeno da elektronski i jednostavno podnesu zahtev preko svog mobilnog uređaja ili računara, da prate tok rešavanja predmeta i sačekaju da im rešenje ili drugi traženi dokument bude isporučen u elektronskom obliku, u njihovo eSanduče. Kako je navela, zahvaljujući ePisarnici građani ne moraju da znaju tačan naziv postupka, ko je nadležan za njegovo sprovođenje, da li postoji poseban obrazac koji je potrebno popuniti i koju dokumentaciju bi trebalo dodatno predati.

Pretragom po ključnoj reči građani pronalaze željenu uslugu i započinju postupak. Portal nadležnoj instituciji prosleđuje zahtev, a ako je potrebno priložiti neki dokument neophodan za odlučivanje, službenik će poslati stranci obaveštenje o tome. Sve je brže i efikasnije, objasnila je ministar Žarić Kovačević, i dodala, da se putem iste usluge na dobijeno rešenje može podneti žalba, ako zakon tako predviđa. Zahvaljujući jedinstvenom broju, ne otvara se novi predmet i ne kreće sve ispočetka, a ukoliko je potrebno, drugostepeni organ kroz sistem dobija svu dokumentaciju iz predmeta i odlučuje o žalbi.

Komunikacija se odvija isključivo elektronskim putem da bi na kraju, odgovarajuće rešenje, uverenje ili drugi akt stigao u eSanduče na Portalu eUprava građanima i privrede, a o tome korisnicima stiže obaveštenje putem mejla ili SMS poruke, rekla je Žarić Kovačević.

Ona je objasnila da jedino što građani treba da urade kako bi mogli da koriste nove pogodnosti servisa jeste da postanu eGrađani i pozvala ih je da, ukoliko to nisu već uradili, otvore nalog na Portalu eUprava i nabave svoju digitalnu „ličnu kartu“ po kojoj će ih organi prepoznati u svetu elektronskih usluga, odnosno da nabave kvalifikovani elektronski sertifikat ili sertifikat na mobilnom telefonu. Do toga, kako je kazala, građani mogu najbrže da dođu u poštama širom Srbije.

Digitalizacija ostaje jedan od ključnih reformi, rekla je ministar Žarić Kovačević, a smanjenje papirologije i elektronska razmena dokumenata doprinosi krajnjem cilju – ukidanju papira u državnoj administraciji. Modernizacija načina rada administracije podiže kvalitet usluga, a država mora biti „na dugme“ dostupna korisnicima 24 sata, sedam dana u nedelji, 365 dana u godini. To je zahtev modernog doba i preduslov našeg daljeg napretka u reformskim procesima koji su započeti, rekla je ona.

– Moramo da krenemo odlučnije i intenzivnije u proces digitalizacije, da zahtevamo da što više organa nudi građanima elektronske usluge – zaključila je Žarić Kovačević.

 

Pročitajte još:

 

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.