Stručnjaci na primerima svetskih zvezda tvrde da se po “alatima” i bojama koje koriste pri šminkanju može otkriti kojoj generaciji pripadaju, ali i koje zamke se mogu izbeći.
Način na koji šminkom istaknemo neki deo lica ili boja koju upotrebimo ili nešto što je trenutno u trendu od tehnika ili boja, ali vama ne stoji… sve to može da utiče na celokupan utisak koji naše lice ostavlja, ali i da otkrije naše prave godine. Nije da ih krijemo, ali ne moraju se baš ni precizno isticati! Primer je divna Adel i njene prepoznatljive “smoky eyes” i olovka za oči na fotografiji za naslovnu stranu magazina “Elle”, koji su bili jasan pokazatelj njene 34 godine.
Kako piše “The sun”, stručnjaci za šminkanje kažu da dvadesetogodišnjakinje više vole ili dramatično oblikovanje i isticanje ili drugu krajnost, estetiku čiste devojke, takođe poznatu kao tehnika „bez šminke“. Devojke u proseku počinju da se šminkaju sa 12 godina, tako da su tehnike koje smo naučili i proizvodi koje koristimo veoma rano ušli u našu rutinu i u navike koje negujemo tokom celog života. Tako na primer, Dženifer Aniston (53) već skoro dve decenije koristi istu olovku za usne (“Estee Lauder Automatic Lip Pencil Duo”).
Slavna šminkerka Nadira Persaud kaže da je veoma teško promeniti svoju već ustaljenu rutinu i tehniku šminkanja, osim ako niste išli na neke ozbiljne časove ili kurseve šminkanja, pa tu rešili da oprobate nešto novo i drugačije od vaše “zone komfora”. Za nju je Adel savršen primer za ovo, jer ona i dalje koristi iste tehnike koje su bile aktuene 1999. godine, kada je rođena. Od preteranog bronziranja do smeđe senke, sve to otkriva vaše godine ili vas može učiniti starijom.
Ovak stručnjak kaže da, dok je na “TikTok-u” prisutan trend minimalne šminke, većina žena u 20-im godinama traži profesionalni izgled i tešku šminku i većina mladih devojaka pokušava da primeni profesionlane tehnike kod kuće. One u svojim neseserima poseduju sve moguće “alate” i svaku paletu šminke na tržištu.
Ovo vodi ka tendenciji da budu zavisne od lepote i profesionalnog make-up izgleda. Ova generacija rado eksperimentiše bojama, voli konturisanje i veštačke trepavice. Žena u 50-im godinama ne pokazuje veliko interesovanje da u svojoj kozmetici ima paletu za konturisanje, ali ova generacija da. One takođe koriste više nehirurških tretmana poput dermalnih filera i injekcija protiv bora. Takođe, među njima su popularne debele, tamne obrve, a lice kompletno izgleda kao da je podignuto uvis. Zapravo, sve je podignuto – usne, trepavice, obrazi i obrve – kaže Nadira.
Žene u svojim 30-im naučile su svoje veštine šminkanja u devedesetim ili ranijim godinama, kada su sjaj za usne, olovka za oči, rumenilo i bronzer bili u punom zamahu. Mnoge žene koje su postale ženstvene u to vreme još uvek prihvataju ovaj izgled. Bronzer je tada takođe bio veoma popularan – svi su želeli zdrav sjaj. Poznati brenovi poput “šanela” lansirao je sopstvene komplete za bronziranje i rumenilo, a prodaja lažnog preplanulog tena je porasla.
– Konturisanje tada nije postojalo, samo puno “mrlja” na obrazima od bronzera i, naravno, sjaj za usne. Većina poznatih ličnosti koje su bile popularne u to vreme, poput Britni Spirs i dalje nose ovu vrstu šminke. Ako još uvek nisu promenile način šminkanja i svoj izgled, to je jasan pokazatelj da su u 30-im ili ranim 40-im godinama – objašnjava Nadira.
Ako ste sada u 40-im godinama, velike su šanse da ste svoje veštine šminkanja naučili kasnih 1980-ih i ranih 1990-ih – u eri u kojoj su u pop kulturi dominirale devojke, grupe devojaka i, naravno, supermodeli. Obrve su bile tanke i nije bilo pravog fokusa na tamnjenje ili bronzanje. Umesto toga, tražili ste bleđu kožu i svetliju osnovu pudera. Prajmeri su se upravo pojavili i bilo je mnogo novih dostupnih formula sa kojima su žene eksperimentisale.
– Bobi Braun je bila inovativna i napravila je “nude” paletu koja je bila ogroman uspeh. Mnoge žene su je imale, a napuderisan ten je često bio dopunjen napućenim usnama. Znali ste da su našminkane, ali nisu izgledale dramatično drugačije od svojih uobičajenih, prirodnijih izdanja. Danas možete videti znakove tog stila šminke na ženama u 40-im godinama, a zvezde poput Dru Barimor i Melani Braun i dalje imaju isti izgled 20 godina kasnije. To definitivno mogu da vidim kod klijenata u 40-im godinama. Često ne žele da se ističu i zaziru od dramatičnih stilova – kaže ova poznata šminkerka.
Žene u 50-im godinama odrasle su u deceniji poznatoj po samoizražavanju, ali većina se držala konzervativne šminke koja je oponašala ono što su ljudi oko njih radili. Da, bilo je i tada, kao i uvek što ih bude, novih romantičara i pop zvezda poput Madone koje su eksperimentisale. Ali princeza Dajana je imala tada napopularniji izgled sa svojim rosnim tenom i svetlim očima. Svi su imali ruž za usne sa blistavim roze sjajem ili svetlucanjem boje kafe, plus srebrni ili plavi ajlajner. Tada je izbor šminke u prodavnicama je bio ograničen i bilo je teško pronaći podlogu dobre konzistencije Ali kada ste je našli, držali ste se.
Zato žene ove generacije toliko naglašavaju korišćenje dobrih osnova, pudera. Dženifer Lopez je najsvetliji primer ove generacije – ima 53 godina i izgleda neverovatno i to je zato što je odrasla u eri u kojoj su svi želeli besprekoran ten. Naomi Kembel takođe.
Žene u svojim 60-im godinama su došle da se šminkaju 1970-ih i 1980-ih – i njihova tajna je u ajlajnerima i od toga ne odustaju. Džo Vud i Kristin Brinkli su klasični primeri žena na koje je jasno uticala to doba.
– U to vreme se koristilo mnogo plavih senki, i još uvek srećem klijente koji ih rado koriste. Tada su takođe postojale senke za oči od trepavica do obrva sa mnogo sjaja – mnogo očiglednije od senki danas. Žene u 60-im godinama vole da nose puno maskare i imaju veoma izražene usne što pstižu crtanjem olovkom uglavnom, a ne uvek botoksom
Ovo je bio kultni izgled u to vreme, ali verovatno nije najlaskaviji i najadekvatniji izgled za ženu koja dostojanstveno stari – naglašava Nadira i dodaje da najbolje uzgledaju one žene koje dopuste sebi da tokom godina i trendova jednim delom menjaju svoje navike i tehnike u šminkanju, a da pri tome ostaju svoje.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.