Pogled na Istoriju Kikinde kroz novinske oglase i reklame

KIKINDA – U Narodnom muzeju je upriličena promocija knjige „Kaži prstom- Velika Kikinda kroz novinske oglase i reklame“ autora Vladislava Vujina. Viši kustos istoričar ove ustanove istražio je kako su se u lokalnim novinama, između 1874. do 1941. godine, reklamirali trgovci, zanatlije, apotekari, ali i vlasnici pogrebnih preduzeća:

foto: kikinda.org.rs

-Pokušao sam da preko novinskih oglasa i reklama rekonstrišem taj period istorije grada na neki drugačiji način. Koliko je meni poznato, ništa slično dosad nije rađeno. Reklame opisujem na istorijski način. Pokušao sam da preko novinskih oglasa i reklama rekonstruišem istoriju grada koja nije obuhvaćena na ovakav način. Knjiga ima dvadesetak poglavlja podeljenih po delatnostima, tako prvo govori o štamparijama, tu je i poglavlje o bankarima, dok je ubedljivo najviše reklama sa temom mode poput prodavnica tekstila i pomodne robe. Tu su i reklame lokalnih berbera, fotografa, građevinskih firmi, ugostiteljskih usluga, alkoholnih pića, a završavam sa reklamama pogrebnih preduzeća. Sva poglavlja imaju u sebi istoriju našeg grada- saopštio je Vujin.

Članica GV za kulturu i obrazovanje, Valentina Mickovski, potvrdila je da je lokalna samouprava, zajedno sa Pokrajinskim sekretarijatom za kulturu, podržala štampanje knjige:

foto: kikinda.org.rs

– Moram da priznam da sam oduševljena tematikom ove knjige. Sigurna sam da će to biti i sa onima koji odluče da je pročitaju. Tema je veoma interesantna, a pruža nam se prilika da puno naučimo o jednom periodu istorije našeg grada, ali kako su se nekada trgovci

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

 



 

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.