SUBOTICA – Poslednjeg dana u 2022.godini, trkom prologa (sprinta) na moto kros stazi ukupne dužine od samo 13 kilometara zvanično je započeo Dakar 2023.
Trka poslužila je takmičarima da osete atmosferu na ovogodišnjem najprestižnijem reliju na svetu i da se na osnovu rezultata dobiju startni brojevi za prvi specijal koji je se vozi prvog dana 2023 godine.
Srbija na ovom prestižnom reliju ima samo jednog predstavnika, Subotičanina Gabora Sagmajstera koji je na svom motoru marke KTM šesnaesti put na Dakaru
Na startnom podijumu subotičanin Gabor Sagmajster sa velikim oduševljenjem je raširio zastavu Republike Srbije. “Na prologu sam dobro prošao, kasnim dva minuta i pedesetak sekundi za pobednikom. Prolog je vožen zbog redosleda na sutrašnjem startu. Velika mi je čast što i ove godine predstavljam Srbiju na najprestižnijem svetskom auto moto takmičenju. Hvala svima koji su mi pomogli a pre svih Vladi Republike Srbije, Pokrajinskom Sekretariju za sport, gradu Subotici, Auto moto savezu i svim mojim stalnim sponzorima koji su mi pomogli da i šesnaesti put budem na Dakaru” rekao je.
Na ovogodišnjem Dakar reliju takmičari će u 14 etapa preći preko 5.000 kilometara specijala. Biće ovo najteži reli otkako je preseljen u Saudijsku Arabiju, ruta će predstavljati pravi test ekstremne izdržljivosti.
Dakar reli 2023 zvanično je započeo 1. januara prvim specijalom ukupne dužine od 367 kilometara.
U konkurenciji motorista, prvog dana je odustao prošlogodišnji pobednik Sam Sunderland koji je na 52 kilometru pao sa motora i zbog preloma lopatice morao da odustane od svog desetog Dakar Relija. Najbrži prvog dana bio je Amerikanac Riki Brabec iz njega Argentinac Kevin Benavides sa samo 19 sekundi zaostatka a treći Toby Price iz Australije koji zaostaje 39 sekundi.
Subotičanin Gabor Sagmajster završio je prvi specijal uprkos problemima sa motorom. Po završetku specijala izneo je svoje viđenje jučerašbjeg dana.
„Dosta je bio težak prvi dan Dakar relija. Imali smo puno kamenitog terena ali i peščanih dina koje su bile dosta dugačke. Za mene to nije predstavljao neki problem jedino što me brine je motor. Nemam šestu brzinu i to je problem koji do sada nikada nisam imao. Ne mogu da ostvarim krajnju brzinu od 160-170 kilometara na sat kada je ravno već mogu ići samo ko 120, maksimalno 130 km/s. Zbog toga sam dosta zaostajao, jer je bilo deonica gde se moglo voziti maksimlanom brzinom. Dobro se osećam, međutim šte će biti sa motorom to ću odlučiti sa mojim mehaničarom Atilom u bivaku, da li ćemo sutra nastaviti ovako ili ćemo probati napraviti tu šestu brzinu ukoliko to možemo popraviti u toku noći. Moramo to pokušati rešiti jer kada se u petoj brzini motor vozi maksimalno brzo se vrti i pre ili kasnije će se raspasti.”
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.