KRAGUJEVAC – Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi danas prve radove na izgradnji severne obilaznice oko Kragujevca.Obilasku prisustvuju i ministar građevinarstva Goran Vesić, v.d. direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, gradonačelnik Kragujevca Nikola Dašić. Vesić je ranije danas u razgovoru sa građanima Batočine rekao da je za žitelje tog kraja od velikog značaja obilaznice oko Kragujevca, koja počinje da se gradi.
Vučić: Izgradnjom obilaznice Kragujevac rešava većinu infrastrukturnih problema
Predsednik Aleksandar Vučić rekao je prilikom obilaska prvih radova na izgradnji severne obilaznice oko Kragujevca da će njenom izgradnjom taj grad rešiti većinu infrastrukturnih problema i da je to velika stvar za čitav kraj.
“Ovo je 22 kilometara i nešto što će dati šansu Kragujevcu da uredi centar grada i ojača industrijski”, rekao je Vučić.
Predsednik je objasnio da će se obilaznica nastavi do Vučkovice, pa sa brzom saobraćajnicom prema Kniću i Mrčajevcima i da će se spojiti sa Koridorom 11, putem Čačak-Kraljevo.
“Ovo rešava oko 80 odsto problema koje Kragujevca ima. Vezaćemo Kragujevac sa Mrčajevcima, tu će biti autoput Čačak-Kraljevo, deo Moravskog koridora”, rekao je Vučić i naveo da se grade najbolji putevi i brze saobraćajnice, punog profila.
On je podsetio da kada je otvaran MIND park bilo je svega 50 zaposlenih, a da sada tamo radi 2000 ljudi, a moraće i dalje da se razvija.
Vučić: Veoma važno da Stelantis u junu u KG počne proizvodnju električne “pande”
Predsednik Aleksandar Vučić izjavio je , tokom obilaska prvih radova na izgradnji severne obilaznice oko Kragujevca, da je veoma važno za Srbiju da Stelantis u tom gradu u junu pokrene fabriku za proizvodnju električne “fijat pande”, jer će imati veliki izvozni potencijal.
“Ako krene sve normalno, u Kragujevcu bi mogla da bude fabrika sa najvećim izvoznim potencijalom i da se takmiči sa Ziđinom i železarom u Smederevu. To bi značajno doprinelo rastu našeg bruto domaćeg proizvoda u drugoj polovini sledeće godine i daljem povećanju plata, penzija, životnom standardu cele Srbije”, rekao je Vučić.
Kaže da su, kada se stopa rasta poveća za 0,3-0,4 odsto, to značajni procenti i za povećanje plata i penzija.
Vučić je istakao da će za građane biti veoma značajno kada bude gotova obilaznica i da ne moraju da idu kroz centar Kragujevca ako idu ka Gruži, Kniću i drugim mestima.
“Tako da to rešava pitanje zagađenosti vazduha za ljude, pitanje saobraćajnih gužvi, rešava pitanje napretka industrije, jer posle toga hoće svako da dođe da ulaže novac ovde, jer ima izgrađenu infrastrukturu”, naveo je Vučić.
“Šumadija će biti povezana bolje nego ikada, ali i sa drugim gradovima i opštinama u Srbiji. Tako se razvija zemlja i to je politika Aleksandra Vučića, da se svaki deo Srbije saobraćajno poveže, da privlačimo investitore, otvaramo radna mesta, da bi Srbija postala bolje mesto za život. Ali, da počnemo prvo od puta za Brzan”, poručio je Vesić.
Ugovor o projektovanju i izvođenju radova potpisan je u julu ove godine, u prisustvu predsednika Vučića, a u okviru projekta LIID.
Ugovor su potpisali ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, v. d. direktora “Putevi Srbije” Zoran Drobnjak i direktor “Srbijaautoput” Zvonimir Marković.
“To je najveći projekat koji je Kragujevac video u poslednje četiri ili pet decenija i vredan 265 miliona evra. Reč je o 22 kilometra i ta obilaznica će posle da se nastavi do Vučkovice, nastaviće se brza saobraćajnica prema Kniću, prema Mrčajevcima da bi bili spojeni sa Koridorom 11, putem Čačak-Kraljevo, time Kragujevac u potpunosti vezujemo za Beograd i Moravski koridor”, zaključio je Vučić.
Buduća severna obilaznica oko Kragujevca, projektovana je za brzinu od 100 kilometara na čas.
Prva faza obuhvataće izgradnju obilaznice u dužini od pet kilometara, koja će se prostirati kroz katastarske opštine Cvetojevac, Jovanovac, Kragujevac IV i Novi Milanovac.
Najznačajniji deo ovog projekta je izgradnja pet mostova.
To uključuje most koji će premostiti saobraćajnicu Kragujevac- Batočina, most za saobraćajnu devijaciju Jovanovac, most koji će biti deo petlje Petrovac, kao i dva mosta koji će služiti kao ulazna i izlazna rampa u okviru petlje Petrovac.
Kako navodi Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izgradnja deonice obuhvata tri faze.
Prva faza Petlja Jovanovac – Petlja Petrovac pet kilometara. Druga faza Petlja Petrovac – Petlja Gornji Milanovac 8,4 kilometara i treća faza Petlja Gornji Milanovac – Petlja Dragobraća 8, 6 kilometara.
Izgradnjom Severne obilaznice realizovaće se povezivanje autoputskih pravaca Kragujevac – Batočina i Kragujevac – Mrčajevci, preusmeravanje teretnog i teškog saobraćaja van centralnih gradskih zona dovešće do rasterećenja unutrašnjeg gradskog saobraćaja i stvaranje boljih uslova za izvorno-ciljna kretanja i efikasniji tranzitni saobraćaj.
Postiže se i rešavanje najistaknutijih problema ulične mreže grada – vođenje tranzitnog saobraćaja kroz centralno gradsko područje obezbeđuje unutargradska kretanja koja će generisati planirana namena površina, kao i stvaranje uslova za razvoj privrednih zona duž obilaznice.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.