BEOGRAD – Izgradnja Jedinstvenog dispečerskog centra sa sistemima za upravljanje i kontrolu železničkog saobraćaja u Srbiji je počela, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije.
Prvi radovi, kako se dodaje, krenuli su 19. februara i u proteklih mesec i po dana iskopano je oko 50 kilometara kanala za polaganje optičkih kablova duž pruga u beogradskom železničkom čvoru, od Železnika i Ostružnice do Makiša.
– U toku je iskopavanje kanala za optičke kablove na pruzi između Male Krsne i Velike Plane. Jedinstveni dispečerski centar nalaziće se u železničkoj stanici Beograd Ranžirna u Makišu i biće izgrađen u objektu u kojem se sada nalazi Telekomanda u Makišu, a obuhvatiće sve pruge kojima upravlja Infrastruktura železnice Srbije, uključujući i brzu prugu Beograd – Subotica – ističu u Infrastrukturi.
Planirano je da projekat vredan oko 115 mil EUR bude završen 2026. godine.
Kako naglašavaju u Infrastrukturi, Jedinstveni dispečerski centar, kao prvi takav objekat ne samo u Srbiji i regionu, veoma je bitan projekat u okviru modernizacije srpskih železnica za bezbednost, kontrolu i upravljanje železničkim saobraćajem, koji treba da objedini ovaj celokupan sistem i železničku funkciju.
– Jedinstveni dispečerski centar činiće Operativno – upravljački i nadzorni centar Srbije u Makišu, sa regionalnim dispečerskim centrima u Novom Sadu, Nišu i Požegi. Ovaj centar omogućiće podizanje nivoa bezbednosti železničkog saobraćaja na najviši nivo, efikasnije upravljanje železničkog saobraćaja na srpskim prugama, kao i optimalnu iskorišćenost infrastrukturnih kapaciteta za potrebe teretnog i putničkog saobraćaja. Projekat izgradnje J centra podrazumeva dispečersku centralizaciju i energetske uređaje, obezbeđivanje potrebnih vrsta veze, izgradnju prateće infrastrukture, stvaranje automatizovanih sistema i računarskog kompleksa, isporuku odgovarajuće opreme, ugradnju tehničkih sredstava za bezbednost, kao i stvaranje uslova za dijagnostiku kompozicija za vreme kretanja voza – pojašnjavaju u Infrastrukturi.
Očekivani efekti izgradnje Jedinstvenog dispečerskog centra su visoka pouzdanost između planiranja i realizacije železničkog saobraćaja, centralizacija i automatizacija operativnih procesa vođenja saobraćaja, tačnost, automatska regulacija saobraćaja sa ciljem povećanja propusne moći, kao pomoć u organizaciji saobraćaja za vreme većih kvarova na železničkoj infrastrukturi.
– Ovaj centar doprineće i obaveštavanju putnika, prevoznika i učesnika u saobraćaju o realnoj saobraćajnoj situaciji i slično. Omogućiće automatsku kontrolu železničkih vozila u saobraćaju, kao i trenutni prenos dodatnih informacija od značaja za bezbednost saobraćaja, kao što su deformacije šina, kretanje i pozicije vozova, odroni, krađe ili neovlašćena kretanja u zoni pruge. S obzirom na to da je Telekomanda u Makišu objekat izgrađen pre skoro pedeset godina, ta zgrada biće potpuno obnovljena kako bi u njoj mogao uspešno da funkcioniše Jedinstveni dispečerski centar – navode u Infrastrukturi.
Postojeći sistem za upravljanje železničkim saobraćajem u Srbiji danas čine tri centra za daljinsko upravljanje, u Topčideru, Nišu i Novom Sadu, i tri telekomandna centra, u Makišu, Nišu i Požegi. Ovakav sistem izgrađen je u najvećoj meri pre tri do četiri decenije i tehnološki je zastareo, prevaziđen, raznovrstan po tipu telekomunikacionih i signalno-sigurnosnih uređaja, razjedinjen i u tehničko-tehnološkom smislu teško zadovoljava potrebe i postojećeg saobraćaja, a ne može da odgovori zahtevima modernizovane infrastrukture i brzih pruga za 200 km/sat, ukazuju u Infrastrukturi.
Pročitajte još:
U toku druga faza rekonstrukcije železničke stanice Novi Sad na brzoj pruzi - Posle završetka radova stanična zgrada imaće galeriju (FOTO)
NOVI SAD – Uoči puštanja u saobraćaj brze pruge od Beograda do Novog Sada, stanična zgrada železničke stanice u Novom Sadu delimično je preuređena, kada je ugrađen lift koji spaja hol i perone stanice, a urađeni su i sadržaji za decu, čekaonica na prvom spratu, fasada prema peronima i prostor ispred stanične zgrade. To je bila samo prva faza sređivanja ove stanične zgrade, čiji je centralni hol sa šalter salom u međuvremenu zatvoren za putnike, a oni su preusmereni u manji, bočni hol stanice gde su otvoreni privremeni šalteri i koridor za protok putnika u dolasku i odlasku. U centralni […]
Opširnije
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.