Privredna komora Srbije (PKS) i globalni program Nemačke razvojne saradnje „Migracije i dijaspora“ (PMD), koji u Srbiji sprovodi GIZ, realizovaće do 20. januara sledeće godine kampanju kojom pozivaju dijasporu da ulaže u Srbiju.
Kako je saopšteno iz PKS Srbije, kampanja će se voditi pod sloganom „Uključite se. Vaše znanje i iskustvo mogu da pokrenu velike stvari“.
Cilj kampanje je da kroz platformu Poslovni atlas Srbije i projekat „Link up“ privuče i umreži što veći broj preduzetnika iz dijaspore i Srbije, radi investiranja u srpsku privredu, razmene znanja i jačanja saradnje.
Kampanja je, kako je navedeno, posvećena srpskoj dijaspori, najviše u Nemačkoj, zatim poslodavcima, preduzetnicima, akademskoj zajednici, ali i sveobuhvatnoj javnosti u Srbiji.
„Očekujemo da će pozitivni primeri angažmana predstavnika naše dijaspore povećati interesovanje za ovu temu i dodatno unaprediti svest o značaju uspostavljanja čvrstih, stabilnih i institucionalizovanih odnosa između pripadnika dijaspore i zemlje porekla, čime će se stvoriti dobra osnova za jačanje poslovnih i drugih veza“, ističe Đorđe Andrić, rukovodilac Centra za podršku investicijama i javno-privatno partnerstvo PKS, a navedeno je u saopštenju.
Podseća da je PKS jedan od strateških partnera Međunarodnog centra za razvoj migracione politike (ICMPD) u implementaciji „Link Up! Srbija2“, čiji je cilj unapređenje poslovne saradnje sa srpskom dijasporom u Austriji, Švajcarskoj i Nemačkoj.
„Zahvaljujući ovom projektu, srpska dijaspora prilikom ulaganja dobija institucionalnu podršku na nacionalnom, regionalnom i lokalnom nivou, a organizovali smo u septembru i krajem novembra investicione konferencije u Beču i Cirihu na kojima je dijaspori predstavljen veliki broj investicionih projekata u Srbiji. U januaru je planirana konferencija u Štutgartu“, najavljuje Andrić.
Program se sprovodi po nalogu nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ) u 22 zemlje sveta.
Cilj je da se podstaknu ključni akteri u zemlji da u većoj meri koriste pozitivne efekte regularnih migracija i angažovanje dijaspore za svoj društveno-ekonomski razvoj.
Implementacioni partneri u sprovođenju programa u Srbiji su Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Nacionalna služba za zapošljavanje i Komesarijat za izbeglice i migracije.
„Savezna Republika Nemačka jedna je od najatraktivnijih zemalja destinacije za migrante sa ovih prostora i u toj zemlji postoji jaka i mnogobrojna dijaspora. Profesionalno i finansijsko angažovanje dijaspore bi moglo snažno uticati na razvoj Srbije i dovesti do opšteg poboljšanja uslova u zemlji“, kaže Marija Bogdanović, vođa programa „Migracije i dijaspora“ i „Migracije za razvoj“ u Srbiji.
Kako je navela usvajanjem Strategije o ekonomskim migracijama za period 2020-2027, Srbija je potvrdila spremnost za upravljanje migracionim tokovima i kroz dodatni podsticaj angažmana dijaspore.
Zajedničke aktivnosti PKS i GIZ-a u okviru programa PMD obuhvataju različite vidove saradnje u okviru koje je kreiran i promotivni video koji predstavlja pozitivne primere iz prakse u nameri da podstakne angažman naše dijaspore na unapređenju privrednog razvoja Srbije i doprinese jačanju svesti o pozitivnim efektima cirkularnih migracija uopšte.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.