Peti most i Fruškogorski koridor: Budućnost Novog Sada (VIDEO)

"Izgradnja petog novosadskog mosta u sklopu Fruškogorskog koridora, betonski stubovi i Dunav u pozadini."
U Novom Sadu aktivno napreduje izgradnja petog mosta preko Dunava, poznatog kao „Fruškogorski most“, koji je deo ambicioznog projekta Fruškogorskog koridora.
Ovaj infrastrukturni poduhvat, buduće saobraćajno čvorište, čiji se završetak očekuje do oktobra 2026. godine, značajno će unaprediti povezanost grada i regiona. Prema najnovijim informacijama, radovi na petom novosadskom mostu teku planiranom dinamikom, a evo dokle se stiglo i šta još treba da znate.
Sjajne kadrove iz vazduha, pogledajte u našem videu:
Napredak u gradnji: Dokle su stigli radovi?
Na samom gradilištu aktivno se radi na stubovima mosta, koji poprimaju  svoj konačni oblik. Izvođač, kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC), ulaže napore da se rokovi ispoštuju. Radovi na prilaznim saobraćajnicama takođe napreduju, posebno na Petrovaradinskoj strani, gde će se most povezati s Reljkovićevom ulicom i Karlovačkim putem preko saobraćajnih petlji. 
"Izgradnja petog novosadskog mosta u sklopu Fruškogorskog koridora, betonski stubovi i Dunav u pozadini."
Foto: peti most, izvor: Vojvodina uživo
Prema izjavama nadležnih, očekuje se da će Fruškogorski koridor, uključujući i ovaj most, biti potpuno završen do oktobra 2026. To znači da je preostalo nešto više od godinu i po dana do puštanja mosta u saobraćaj.
Ključne karakteristike petog novosadskog mosta
Peti novosadski most biće impresivan infrastrukturni objekat dužine 1.765 metara, uključujući prilazne konstrukcije, dok će glavni deo preko Dunava iznositi 505,75 metara. Širina mosta kretaće se između 25 i 28 metara, a projektovan je kao brza saobraćajnica sa četiri trake.
Ovaj most nije samo deo Fruškogorskog koridora, već će služiti i kao veza sa auto-putem Beograd – Novi Sad i budućom brzom saobraćajnicom Beograd – Zrenjanin – Novi Sad.
Most će značajno rasteretiti saobraćaj u gradu: prema procenama, smanjiće opterećenje na Mostu Slobode za 40%, a na Petrovaradinskoj Dugi za 50%. Osim toga, Novosađanima će doneti uštedu na gorivu zahvaljujući kraćim putnim vezama.
Finansiranje i vrednost projekta
Izgradnja petog novosadskog mosta deo je šireg projekta Fruškogorskog koridora, čija je ukupna vrednost procenjena na oko 600 miliona evra. Sam most, prema zvaničnoj dokumentaciji, koštaće oko 114 miliona evra, uključujući prilazne konstrukcije. Finansiranje je obezbeđeno kroz kredit kineske banke, a radove izvodi CRBC, što potvrđuje snažnu saradnju Srbije i Kine na infrastrukturnim projektima.
Zašto je peti novosadski most važan?
Ovaj most nije samo još jedan prelaz preko Dunava – on simbolizuje transformaciju Novog Sada u saobraćajno čvorište regiona. Most će povezati Fruškogorski koridor s postojećim i planiranim auto-putevima, čime Novi Sad postaje grad na dva auto-puta i jednoj brzoj saobraćajnici, uz brzu prugu prema Budimpešti, Solunu i Atini.
Šta je sledeće?
U narednim mesecima očekuje se intenziviranje radova na glavnoj konstrukciji mosta, uključujući postavljanje kosih zatega i betonskih elemenata. Planirano je da do kraja 2025. godine veći deo strukture bude završen, čime bi se ušlo u finalnu fazu testiranja i povezivanja sa saobraćajnom mrežom.
"Izgradnja petog novosadskog mosta u sklopu Fruškogorskog koridora, betonski stubovi i Dunav u pozadini."
Foto: Vojvodina uživo
Građani Novog Sada i okolnih mesta sa nestrpljenjem čekaju ovaj trenutak, jer će peti novosadski most doneti ne samo bolju povezanost, već i smanjenje zagađenja i saobraćajnih gužvi.
Za najnovije vesti o napretku radova na petom novosadskom mostu i Fruškogorskom koridoru, pratite naš portal – donosimo vam sve ključne informacije iz prve ruke!

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: