Beograd – Infrastrukturna slika Srbije uskoro će biti značajno promenjena. Završetkom izgradnje novih tunela zemlja će dobiti saobraćajnu mrežu po najvišim evropskim standardima. Među najznačajnijim projektima ističu se tuneli Laz, Munjino brdo i budući rekorder – Iriški venac, čiji se završetak očekuje krajem 2025. godine.
Iriški venac – najduži tunel u Srbiji
Na Fruškogorskom koridoru, koji povezuje Novi Sad, Rumu i Šabac sa granicom Bosne i Hercegovine, u toku su intenzivni radovi na tunelu Iriški venac. Sa po 3.500 metara svake cevi, biće ubedljivo najduži tunel u Srbiji.
Do sada je iskopano 6.000 od ukupno 7.007 metara, što predstavlja 85,2% ukupnog iskopa. Prema planu izvođača radova, probijanje desne tunelske cevi očekuje se u oktobru 2025. godine, a leve u novembru iste godine.
Radovi se odvijaju 24 časa dnevno, u dnevnim i noćnim smenama sa ukupno 245 radnika i 52 jedinice mehanizacije. Samo u noćnoj smeni angažovano je oko 95 radnika. Tunel se probija na stacionaži 21+000 – simbolično u čast poštanskog broja Novog Sada.
Vrednost ugovora za izgradnju Fruškogorskog koridora iznosi 606 miliona evra.
Tuneli Laz i Munjino brdo
Na deonici auto-puta od Pakovraća do Požege završen je tunel Laz, dok su završni radovi u toku na tunelu Munjino brdo. Tunel Laz prolazi kroz planinu Jelicu – jedna cev duga je 2.700, a druga 2.900 metara. Tunel Munjino brdo biće dugačak oko 2.800 metara.
Planirano je da ova deonica auto-puta bude puštena u saobraćaj do Vidovdana 2025. godine, čime će se skratiti putovanje ka zapadnoj Srbiji i Crnoj Gori.
Manajle – trenutno najduži u upotrebi
Dok novi tuneli ne budu otvoreni, titulu najdužeg tunela u Srbiji drži Manajle, sa dužinom od 1.804 metra. Nalazi se na južnom kraku Koridora 10, između Caričine doline i Vladičinog Hana.
Tunel Progon – istočna Srbija
Peto mesto na listi najdužih tunela u Srbiji zauzima tunel Progon, dužine 1.107 metara. Nalazi se na obilaznici oko Dimitrovgrada, na istočnom kraku Koridora 10.