Prodaja električnih automobila fizičkim licima u Nemačkoj ponovo pokazuje znake života, posle dugog zatišja koje je izazvao kraj državnih subvencija početkom prošle godine, navodi osiguranje HUK-Koburg u novom izveštaju o tržištu.
Naime, u prvom kvartalu 5,5 odsto kupaca privatnih automobila u Nemačkoj izabralo je električno vozilo, što je za trećinu više nego u prva tri meseca 2024.
Te brojke ne uključuju hibridne automobile, odnosno računaju samo čisto električne, piše DPA.
Povećanje je usledilo posle pada tržišnog udela e-automobila sa 6,2 na manje od četiri odsto posle ukidanja subvencija.
HUK-Koburg je analizirao podatke o registraciji novih i polovnih automobila bez onih koje su kupile firme. Ta osiguravajuća kuća pokriva više od 14 miliona motornih vozila, najviše u zemlji.
„Uspeh tranzicije ka e-mobilnosti u Nemačkoj zavisi od tržišta privatnih automobila, jer ono čini 90 odsto tržišta“, rekao je član upravnog odbora osiguranja Jerg Rajnlender (Jörg Rheinländer).
Prateće istraživanje nagoveštava rastuće društveno prihvatanje e-automobila – među više od 4.000 ispitanika starijih od 16 godina, 48 odsto je ta vozila opisala kao „veoma dobra“ ili „dobra,“ naspram 37 odsto s početka 2024.
Podrška, doduše, zavisi od starosne grupe, roda i mesta stanovanja.
Tako e-automobile favorizuje skoro dve trećine ispitanika starosti između 16 i 39 godina, a samo 39 odsto starijih. Sa 55 naspram 41 odsto, muškarci su naklonjeniji električnim automobilima od žena.
Regionalno, e-automobili su najšire prihvatljivi u pokrajinama Bavarska i Donja Saksonija.