Ovogodišnje rangiranje vrednovanja u automobilskom sektoru donosi neka iznenađenja.
Ovogodišnje rangiranje vrednovanja u automobilskom sektoru donosi neka iznenađenja, budući da se na listi nalaze i kompanije koje se bave električnim automobilima, pored dugogodišnjih veterana u industriji. Ovaj godišnji pregled kombinuje pažljivo analizirane finansijske podatke s obimnim istraživanjem potrošača, prikupljenim putem intervjua, kako bi se ocenila vrednost brendova automobila.
Interesantno je napomenuti da Toyota, koja je po prodaji najveći svetski proizvođač automobila, nije osvojila prvo mesto na ovoj listi. Iako zauzima drugu poziciju, to ukazuje na to da potrošači ne vide Toyotu kao najvredniji brend u ovom sektoru, prema podacima koje je objavio Jutarnji.hr.
U poslednjih nekoliko godina, sve automobilske marke su zabeležile pad vrednosti. Ovo je delimično rezultat smanjenja prodaje zbog problema s nabavkom komponenata i kasnijih isporuka, kao i zbog složene globalne ekonomske situacije koju obeležava inflacija koja pogađa mnoge potrošače širom sveta.
Na vrhu ovogodišnje liste nalazi se Tesla, kompanija čiji je osnivač Elon Musk. Tesla ne samo da je vodeća u globalnom tržišnom kapitalu, već je i najvredniji brend u automobilskoj industriji, sa vrednošću od impresivnih 67.662 miliona dolara (ili 61.932 miliona evra). Ključni faktor koji doprinosi visokoj vrednosti Tesla brenda je činjenica da se ova vrednost ne odnosi samo na vozila, već i na široku mrežu “Superchargera”, što stvara ekosistem električnih automobila koji se smatra budućnošću mobilnosti. Takođe, sniženje cena pojedinih modela omogućava većem broju potrošača da pristupe Tesla vozilima.
Osim Tesle, druga značajna kompanija koja je ostvarila veliki uticaj na ovu listu je kineska kompanija BYD. Osnovana 2003. godine, BYD je prvobitno proizvodila baterije za telefone, ali se brzo proširila na proizvodnju automobila, autobusa, električnih kamiona, električnih bicikala, električnih viljuškara i punjivih baterija. Trenutno, BYD proizvodi više vozila od Tesle i nudi napredne baterije pod nazivom “Blade” koje su sigurnije, efikasnije i jeftinije od konkurencije, sa 50% većom gustinom energije i autonomijom.
Na listi najboljih deset brendova, pet od njih pripada evropskim proizvođačima, uključujući Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Audi i Ferrari. Nemački proizvođač Mercedes-Benz predvodi ovu grupu, dok Audi najavljuje ambiciozan plan za lansiranje isključivo električnih vozila na tržištu do 2026. godine, a BMW unapređuje svoje baterije. Porsche se takođe izdvaja zbog rekordne svetske prodaje, što ga čini najprofitabilnijim proizvođačem u okviru Volkswagen grupe.
U nastavku možete videti vrednosti brendova na ovoj listi za 2023. godinu, uz uporedne podatke za 2022. godinu:
Tesla: 61.932 miliona dolara (2023.) / 70.308 miliona dolara (2022.)
Toyota: 26.092 miliona dolara (2023.) / 30.641 miliona dolara (2022.)
Mercedes-Benz: 22.187 miliona dolara (2023.) / 28.088 miliona dolara (2022.)
BMW: 19.383 miliona dolara (2023.) / 25.536 miliona dolara (2022.)
Porsche: 14.941 miliona dolara (2023.) / Nema podataka (2022.)
BYD: 9.319 miliona dolara (2023.) / 9.730 miliona dolara (2022.)
Ford: 8.431 miliona dolara (2023.) / 12.224 miliona dolara (2022.)
Audi: 7.666 miliona dolara (2023.) / 9.870 miliona dolara (2022.)
Honda: 7.437 miliona dolara (2023.) / 10.317 miliona dolara (2022.)
Ferrari: 7.183 miliona dolara (2023.) / Nema podataka (2022.)
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.