Bile su to godine u kojima su nemački tjuneri naprosto briljirali, a inflacija mašte omogućavala je stvaranje nekih od najluđih automobilskih prerada u istoriji.
Teško je zamisliti luđu kombinaciju od Golfa I koji iza prepoznatljivog izgleda slavnog kompakta krije pravu zver. Koliko je luda ta prerada najbolje govori činjenica da je više nego dvostruko moćnija od tadašnjeg ultimativnog sportiste među kompaktima, Golfa I GTI.
Te 1979. godine, Ginter Arc (Artz), direktor auto-salona u Hanoveru, koji se već dokazao kao tjuner vizionar, odlučio se na novi korak. Nakon što je stvorio model Volkswagen Karmann Ghia sa šestocilindričnim bokser motorom Corvaira, kao i 1972. „Nordstadt Carrera Beetle“ – Volkswagen 1303 spojen sa Porscheom 914/6 i motorom 911-ice, Arc je stvorio model koji je nazvan Super Rabbit.
The Artz #Volkswagen Golf 928, a wolf in sheep’s clothing pic.twitter.com/GwaGegiVtz
— Mostafa Fakhri (@MostafaFakhri82) May 24, 2020
On je u saradnji sa Selest di Santolo ostvario jedinstven projekat – Artz Golf 928, odnosno automobil koji izgleda kao povećani Golf I, a krije mehaniku Porschea 928. Upravo tako, u karoseriju 21 cm dužu i 30 cm širu od Golfa I ubačeni su podvozje i motor Porschea 928.
Super Golf je trebalo da doživi tada respektabilan tiraž veći od desetak primeraka. Međutim, nakon što se saznala cena, broj zainteresovanih je naglo pao. Iznos koji je Artz tražio bio je oko 180.000 nemačkih maraka, što bi danas iznosilo oko pola miliona evra. Uostalom, Porsche 928 je 1980. godine koštao oko 55.000 maraka, pa je jasno zašto je na kraju broj zainteresovanih kupaca pao.
ARTZ Porsche 928 S -Golf MK 1 By Günter Artz Germany #worldofshowcars pic.twitter.com/OgursyFxK7
— World of Showcars (@WShowcars) August 18, 2021
Prvi je imao 4,5 V8 motor iz Porschea 928 koji razvija oko 240 KS. Do 100 km/h stizao je za 7,6 sekundi, a maksimalna brzina bila je čak 230 km/h, više i od 928-ice. Drugi primerak imao je veći 4,7-litarski V8 iz 928 S sa čak 300 KS pa je bio još brži.
Danas dostupne fotografije jasno ukazuju na to da je unutra bio pravi Porsche. Instrument tabla, vrata, sedišta i kontrolna tabla uzeti su iz donorske 928-ice. Bio je vrlo komforan i udoban, sa potpunom opremom koja je uključivala električne podizače prozora i klima-uređaj.
Artz kasnije nije stao na tome – napravio je još jedan primerak baziran na modelu 928 S sa 4,7 L motorom i oko 300 KS, i taj automobil se nalazi u privatnoj kolekciji u Rajnskoj oblasti. Arcovi eksperimenti ovde nisu stali – stvorio je i gotovo zaboravljenu „shooting-brake“ verziju kupea, kao i nekoliko Speedstera.