Danas je stvar drugačija, a kineske marke su spremne ne samo da prate aktuelne trendove, već ih čak i postavljaju
Nekada je kineska autoindustrija bila predmet šale. Tradicionalni proizvođači je uopšte nisu ozbiljno doživljavali, a kamoli kao moguće rivale. Zaljuljani u svoju tehnološku i dizajnersku premoć reagovali su samo kad je neki kineski proizvođač kopirao njihov dizajn. Smatrali su to uvredom, a da neki kineski auto liči na njihov i sramotom za brend.
Danas je stvar drugačija, a kineske marke su spremne ne samo da prate aktuelne trendove, već ih čak i postavljaju. Među njima je posebno zanimljiv BYD koji svoje proizvode uspešno plasira na evropsko tržište
Koliko su Kinezi napredovali najbolje pokazuje primer Ilona Maska. On je kineske proizvode jako dobro upoznao krajem 2019. godine kad je u Šangaju otvorio Teslinu gigafabtiku. Tada je za neke kineske proizvođače rekao:
“Oni rade najviše i rade najpametnije. I ako bih trebalo da pogađam, verovatno će neka kompanija iz Kine biti druga iza Tesle”. Verovatno je pritom mislio na BYD, Nio i XPeng, koji su se već dokazali.
A sada se vratimo u 2011. godinu i intervju koji je Mask dao za Bloomberg. Tada je na ideju konkurencije, posebno BYD-a, reagovao smehom. Jedino što je rekao bilo je: “Jeste li videli njihov auto?“.
Očigledno, ni Mask nije verovao da će kineska autoindustrija toliko brzo napredovati.
Mask se sada ispravio i rekao: “To je bilo pre puno godina. Njihovi automobili su itekako konkurentni.” Dovoljno upozorenje za sve one koji su još uvek ispred kineskih proizvođača. A takvih je svakim danom sve manje.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.