Motocikl i auto dele informacije i sprečavaju opasne situacije
Sve je više prednosti povezivanja sistema pozicioniranja između motocikla i automobila. To je pokazala i demonstracija Ducatija na Demo Eventu organizovanom u Lausitzringu u organizaciji CMC-a (Connected Motorcycle Consortium).
CMC je internacionalno udruženje osnovano 2016. godine koje okuplja vodeće proizvođače motocikala s ciljem integracije dvotočkaša u nove sisteme povezivanja učesnika u drumskom saobraćaju. Kako navodi Index.hr, jedan od ciljeva razvoja V2V (Vehicle to Vehicle) komunikacijske tehnologije je i bezbednost u saobraćaju, a ona se posebno tiče vozača motocikala.
Kako bi pokazali prednosti primene V2V tehnologije, Ducati se udružio s Lamborghinijem i u praksi pokazao situacije u kojima čini saobraćaj osetno bezbednijim. Izbor je pao na tri najopasnija scenarija, i to preticanje uz lošu vidljivost za motociklistu, nailazak na raskrsnicu uz lošu vidljivost i istovremeno skretanje ulevo na raskrsnici kad je loša vidljivost motocikla.
U sva tri slučaja koje autori definiše kao IMA (Intersection Movement Assist), LTA (Left Turn Assist) i DNPW (Do Not Pass Warning) vozači dobijaju informaciju o opasnosti situacije i potrebi za odustajanjem od određenog manevra. Ovakvim upozorenjem povezani učesnici u saobraćaju izbegavaju ulazak u opasne situacije, što čini vožnju daleko bezbednijom.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.