Otvorena deonica auto-puta od Pakovraća do Požege: Tuneli Laz i Munjino Brdo najduži u Srbiji

POŽEGA – Nova deonica auto-puta E-763 „Miloš Veliki“, od Pakovraća do Požege, u dužini od 19,56 kilometara, danas je zvanično otvorena za saobraćaj.

Prva vozila prošla su ovom trasom oko 12 časova, kako je i najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Putarina se neće naplaćivati do 15. jula, a meštani i putnici koji su s nestrpljenjem čekali završetak radova, već su od ranog jutra pravili gužve kod kružnog toka koji povezuje magistralu Požega–Arilje, želeći da prođu kroz, kako mnogi kažu, najlepšu deonicu auto-puta „Miloš Veliki“, koja prolazi kroz Dragačevo.

Ova deonica bila je i najzahtevniji deo projekta – sadrži 32 mosta i dva najduža drumska tunela u Srbiji, Laz i Munjino Brdo.

Predsednik Vučić istakao je da je ova saobraćajnica simbol moderne i jake Srbije:

„Nekadašnje staze i bogaze postale su najmoderniji auto-putevi. Srbija danas ima infrastrukturu kakvu zaslužuje i biće sve razvijenija u godinama koje dolaze“, poručio je Vučić.

Infrastrukturne karakteristike deonice:

  • 35 mostova ukupne dužine 5.196 metara

  • 3 saobraćajne petlje, koje rasterećuju obilaznicu oko Čačka

  • 3 tunela: Trbušani, Laz i Munjino Brdo (sve sa po dve tunelske cevi)

  • 478 metara – dužina najdužeg mosta

  • Ukupno urađeno 1.912.000 m³ nasipa

  • Prethodno završena deonica Preljina–Pakovraće puštena 2022. godine

Geografski značaj:

  • Ova deonica zaobilazi Ovčarsko-kablarsku klisuru, poznatu po krivinama i čestim nezgodama

  • Skraćuje vreme putovanja ka Zlatiboru i zapadnoj Srbiji

  • Omogućava razvoj novih industrijskih zona – samo u opštini Lučani već je predviđeno 100 hektara

Finansije i izvođači:

  • Finansijer: Vlada Srbije – Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

  • Investitor: JP „Putevi Srbije“

  • Izvođač: China Communications Construction Company (CRBC)

  • Vrednost deonice Preljina–Požega: 523,5 miliona dolara (oko 450 miliona evra)

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: