BEOGRAD – Trinaesta škola u Srbiji i druga u Beogradu dobila je svoj Mejkers lab. Multidisciplinarni prostor u Šestoj beogradskoj gimnaziji podeljen je na tri zone – multimedijalnu, radioničarsko-umetničku i digitalno-tehnološku.
Pristup koji škola neguje već 90 godina, a koji glasi Ne za školu, već za život učimo, dobio je svoju nadogradnju u vidu Mejkers laba i savremene opreme koji će biti na raspolaganju svim đacima i njihovim nastavnicima.
Kao i do sada, u okviru svečanog otvaranja Mejkersa, prisutni su imali priliku da čuju sve o postignućima škole i njenih đaka, kao i da vide na kakvim to projektima oni rade. Direktor škole Radisav Milić poželeo je dobrodošlicu prisutnima i istakao neke od najzapaženijih karakteristika i rezultata škole. Prisutnima su se obratili i Snežana Marković, nastavnica računarstva i informatike, i Suzana Lazović, nastavnica matematike, kao koordinatorke Mejkers laba, kao i predstavnici Grupe za obrazovanje dr Marjana Brkić, v.d. direktora Centra za promociju nauke, Miloš Đuričanin, direktor strategije i razvoja Nordeus fondacije, Darko Radičanin, direktor Dostignuća mladih u Srbiji, i Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative „Digitalna Srbija“.
Nakon zvaničnog otvaranja, usledio je prisutnima najzanimljiviji segment programa koji su vodili učenici škole i nastavnica Suzana Lazović, a predstavili su svoje jedinstvene i više nego interesantne projekte. Uz zvuke školskog benda Šesti element videli smo robote, istraživačke projekte detekcije mikroorganizama u knjigama školske biblioteke, kao i naučne eksperimente, edukativne igre, 3D štampu. Otvaranje Mejkers laba obeleženo je i pokretanjem školskog podkasta, za koji je takođe donirana oprema. U okviru programa predstavljena je i učenička kompanija Maccuero, a svoju nagrađivanu inovaciju ROBO-Clean, robota za prečišćavanje vazduha, predstavio je učenik Teodor Jovanović.
Mejkers lab – multidisciplinarna nadogradnja uspeha
Novootvoreni Mejkers lab ima tri celine: multimedijalni „miks“ aktivnosti – prostor za sastanke, prezentacije, učenje i komunikaciju integrisan u biblioteku, radioničarsko-umetnički deo u prostoru bivšeg vajarskog ateljea, i digitalno-tehnološki, multiprogramski deo, koji povezuje prethodna dva i integriše primenu IKT-a u raznim oblastima nauke i umetnosti. Na taj način on se savršeno uklapa u viziju i planove škole.
Svaki od 12 otvorenih mejkers labova u ovoj godini nastaje u sinergiji Grupe za obrazovanje i škole, ali i uz veliku podršku kompanija koje nesebično pomažu da uslovi rada budu što kvalitetniji, a to su Henkel, Tarkett, Roma company, Tesla, NCR fondacija i Bosch Srbija. Dodatno, u skladu sa planovima i programima Šeste gimnazije, ali i Mejkers inicijative, donirana je sva potrebna oprema, među kojom su i: 3D štampač, oprema za pokretanje školskog podkasta (mikseta i mikrofoni), snimač zvuka, mikroskop, Arduino setovi.
Šesta beogradska – kolevka velikana, slavnih glumaca i drugih uglednih članova društva koji doprinose njegovom napretku
Jedna od najuspešnijih škola u Beogradu, otvorena je pre 90 godina, a u same temelje ugrađena je poruka Svetlost, znanje, život, koja će pratiti školu na njenom putu kroz istoriju. Pod geslom NON SCHOLAE, SED VITAE DISCIMUS (NE ZA ŠКOLU, VEĆ ZA ŽIVOT UČIMO), u gimnaziji se fokus stavlja na sticanje funkcionalnog znanja kroz redovnu nastavu, kao i vršnjačko podučavanje, međusobnu podršku i razmenu učenika.
O uspehu škole govore postignuća, ali i neka od najpoznatijih imena koja su svoje srednjoškolske dane provela upravo ovde: patrijarh Pavle, Ružica Sokić, Danka Novović, Aleksandar Gajšek, Ivan Bekjarev, Dragan Bjelogrlić, Dejan Cukić, Zvonimir Đukić Đule, Mihailo Vukobratović, Branko Milutinović, kao i mnogi drugi. Kroz različite istorijske prilike škola se prilagođavala potrebama društva, ali je uvek bila poznata po modernom pristupu nastavi i uspesima o kojima se daleko čulo.
„Nepokolebljvo verovanje osnivača Nordeusa i Nordeus fondacije, njihovih timova, kao i svih okupljenih oko Mejkers inicijtive, u budućnost koju udruženi možemo da kreiramo u našem okruženju, našem gradu i školi, otvara prostor za čuda. Privreda su ljudi i škole su ljudi, i samo zajedno, u saradnji i podršci, možemo stvoriti okruženje koje će omogućiti bolju budućnost našoj deci. Mi smo izuzetno srećni i privilegovani što smo, za samo godinu dana, okupili više stotina ljudi iz privrede koji na različite načine podržavaju ovu inicijativu, i verujem da će taj pokret samo rasti kako budemo dokazivali da su čuda moguća, kada svi zajedno radimo za zajednički cilj,“ istakao je Miloš Đuričanin, direktor strategije i razvoja Nordeus fondacije.
„Otvaranje Mejkers laba me čini izuzetno srećnom, jer su i učenici Šeste dobili priliku da stvaraju i konstruišu sopstveno znanje u jednom ovako inspirativnom prostoru. Verujem da će to biti prostor finalizacije i iskra za nove ideje. Mesto kreativnosti, inovativnosti, saradnje, mesto gde će se rađati i sprovoditi u delo nove ideje, mesto u kome će naši učenici videti otelotvorenje gesla naše škole ‘Ne za školu, već za život učimo’,” izjavila je Suzana Lazović, nastavnica matematike i koordinatorka Mejkers laba u Šestoj beogradskoj gimnaziji.
Upravo zbog ovakvog pristupa, učenici ove škole postižu izvanredne rezultate na takmičenjima iz oblasti preduzetništva, umetnosti, programiranja, različitih naučnih disciplina. Neke od najzanimljivijih produktivnijih manifestacija, sekcija i projekata u kojima škola uzima učešće jesu Zvezdarijada (manifestacija Opštine Zvezdara), Novembarski dani Sonje Žarković, UNESCO klub sa svojim aktivnostima, Učeničke kompanije (Dostignuća mladih u Srbiji; prva učenička kompanija VIzija u Šestoj formirana je 2006. godine), Girls Go Circular (Dostignuća mladih u Srbiji), Poslovni izazov (Dostignuća mladih u Srbiji), GejmLab (Nordeus fondacija), Debatnо filozofska sekcija itd.
U prethodnom periodu u STEAM oblastima su takođe realizovani raznovrsni programi i projekti. Gimnazija je učestvovala u EduGejmingu i ostalim segmentima Maja meseca matematike. Tu je i projekat ZVKOV-a u saradnji sa evropskim partnerima Selfi akademija digitalnih škola u okviru kog je škola osvojila bedž „Mentor škola“, što znači da njeni primeri mogu biti uzor drugim školama na putu digitalizacije.
Nacionalni partneri Mejkers lab inicijative – udruženi za obrazovanje
- O kompaniji Bosch
Bosch je u Srbiji zvanično prisutan od 1996. godine i danas u našoj zemlji posluje na dve lokacije – u centrali na Novom Beogradu i fabrici u Pećincima. Fokusiran na razvoj novih tehnologija, Bosch u Srbiji pokriva različite oblasti poslovanja – od proizvodnje električne i elektronske opreme za motorna vozila, preko distribucije širokog asortimana Bosch proizvoda, pa sve do pružanja usluga, pre svega kroz inovativne projekte u oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija i automotive aftermarket industrije, za koju se u Beogradu nalazi globalni Bosch centar kompetencija. U Beogradu se takođe nalazi i Bosch inženjerski centar, u kojem se razvijaju softverska i servisna rešenja za povezane tehnologije.
Svoju prvu fabriku u Srbiji kompanija otvara 2013. godine i ona je danas jedna od najvećih Bosch fabrika za proizvodnju sistema brisača u Evropi. Iste godine Bosch u Srbiji je postao i pionir uvođenja programa dualnog obrazovanja, koji svake godine uspešno pohađa nekoliko desetina učenika.
Vodeći se sloganom Tehnologija za život, Bosch teži da svojim proizvodima budi entuzijazam, poboljšava kvalitet života i doprinosi očuvanju prirodnih resursa.
- O kompaniji Tesla
Tesla je jedan od najbrže rastućih brendova na tržištu potrošačke elektronike, koji svoje proizvode plasira na svim kontinentima širom sveta. Fokusiran na svoju misiju, brend Tesla teži da pruži tehnološke inovacije koje su skrojene prema potrebama potrošača, unapređujući njihove živote pružajući im funkcionalnost i omogućavajući efikasniju i jednostavniju svakodnevicu. Tesla portfolio obuhvata širok spektar uređaja koji unapređuju različite aspekte naših života pružajući nam zabavu, olakšavajući održavanje doma i omogućavajući pripremu ukusnih obroka za naše najmilije. Asortiman brenda se širi relativno brzo, zahvaljujući kontinuiranom uvođenju novih grupa proizvoda na osnovu pažljivog praćenja tržišnih trendova, osluškivanja i predviđanja potreba i želja potrošača.
S namerom da doprinese napretku obrazovanja i podrži mlade inovatore, Tesla brend je odlučio da donira Tesla televizore, kao doprinos ovom značajnom projektu. Tesla televizori su jedni od najprodavanijih proizvoda iz asortimana, koji se odlikuju velikim dijagonalama, najkvalitetnijim panelima i operativnim sistemima poslednje generacije. Kroz ovu saradnju, Mejkers lab učionice biće opremljene Tesla TV uređajima, stvarajući inspirativno okruženje za razvoj kreativnosti i tehničkih veština kod budućih lidera i pronalazača. Tesla, kao brend koji se ističe po tehnološkim inovacijama, vidi ovo partnerstvo kao priliku da podrži razvoj mladih talenata i pomogne im da razviju veštine koje su neophodne za digitalnu budućnost. Podrška Mejkers lab učionicama odražava posvećenost Tesla brenda obrazovanju i inspiraciji mladih generacija. U kompaniji veruju da je od suštinskog značaja omogućiti mladima pristup tehnologiji i prilike za kreativno izražavanje, kako bi zajedno oblikovali inovativne lidere koji će odgovoriti na izazove modernog sveta.
- O kompaniji Henkel / Ceresit
Sa tradicijom dugom više od 100 godina, Ceresit je jedan od najpoznatijih brendova Henkelovog sektora Adhezivi Tehnologije. Danas je to jedan od najvažnijih brendova u proizvodnji građevinskih materijala. Za to je zaslužan kvalitet i performanse proizvoda, primenjena inovativna tehnologija, kao i širok asortiman proizvoda koji zadovoljavaju sve potrebe naših potrošača u domenu postavljanja keramike, termoizolacije, hidroizolacije i podopolaganja. Prateći porast potražnje i mogućnosti razvoja, kompanija Henkel Srbija otvorila je 2007. godine Ceresit fabriku u Inđiji za proizvodnju građevinskih lepkova. Ovo je ujedno bila i prva Henkelova grinfild investicija u Srbiji u vrednosti 8,5 miliona evra. Već naredne 2008. godine, otvorena je još jedna fabrika na istoj lokaciji za proizvodnju tečnih fasadnih maltera. Henkel Ceresit fabrika izgrađena je po najmodernijim tehničkim, tehnološkim i ekološkim standardima, u potpunosti automatizovana i jedna je od najproduktivnijih Henkelovih fabrika u Evropi, sa šest međunarodnih ISO sertifikata za kvalitet.
- O kompaniji Tarkett
Tarkett je kompanija maksimalno posvećena svojim kupcima, koja se bavi dizajniranjem podnih obloga i sportskih površina, za dobrobit ljudi, uz brigu o životnoj sredini. Širokim asortimanom proizvoda iz ponude pokriva različite tržišne segmente i već godinama opravdava ugled izvrsne kompanije, vodeće u oblasti inovativnih rešenja i održivog razvoja. Već 140 godina, inovacije, veština i dugotrajna posvećenost održivosti učinili su Tarkett globalnim liderom u najsavremenijim rešenjima za podove i sportskim površinama za sve segmente tržišta. Širok spektar proizvoda uključuje: vinil, linoleum, LVT, tekstilne ploče, tepihe, parket, laminat, veštačku travu i atletske staze.
- O kompaniji Roma company
Roma company je privredno društvo za trgovinu, proizvodnju i usluge osnovano 1992. godine sa sedištem u Zemunu, Milana Rešetara br.11. Bavimo se prometom boja i lakova, lepkova, termo fasada, molerskog pribora i alata, tapeta i ostalih proizvoda za završne radove u građevinarstvu. Imamo preko 180 zaposlenih, četiri veleprodajna centra u Srbiji i jedan u Crnoj Gori i 12 maloprodajnih objekata u Srbiji. U našem asortimanu su proizvodi većine renomiranih proizvođača, kako iz zemlje tako i iz sveta. Robu uvozimo iz Nemačke, Holandije, Grčke, Italije, Irske, Belgije, Kine, Kanade, SAD. Roma company je najveći distributer proizvoda za završne radove u građevinarstvu u Srbiji sa više od 4000 registrovanih kupaca, uglavnom trgovaca, zanatlija, izvođača radova. U proteklih 20 godina izdajemo časopis „Ton energija boja“ i distribuiramo ga besplatno našim kupcima i poslovnim partnerima.
Organizacije koje čine Grupu za obrazovanje
Grupa za obrazovanje osnovana je u septembru 2022. godine sa ciljem zajedničke podrške obrazovanju, čine je:
- Nordeus fondacija osnovana je sa ciljem da se pomogne deci i mladima da steknu veštine, znanja i kompetence potrebne za uspeh u digitalnoj ekonomiji kroz podršku obrazovanju i razvoj podsticajnog i kreativnog okruženja.
U oblasti podrške obrazovanju, fokus je na sprovođenju inovativnih programa zasnovanih na interdisciplinarnom pristupu, iskustvenom učenju i razvoju kompetenci za 21. vek. Dok u oblasti razvoja ekosistema kreativnih industrija, Nordeus fondacija nastavlja sa dosadašnjim naporima Nordeusa kroz sopstvene programe i udruživanjem sa brojnim kompanijama kroz organizacije poput Inicijative Digitalna Srbija i Srpske gejming asocijacije čiji je Nordeus i suosnivač.
- Centar za promociju nauke (CPN) je javna institucija, koju je 2010. godine osnovalo Ministarstvo nauke Srbije sa zadatkom da promoviše nauku i tehnologiju. CPN sprovodi programe i aktivnosti radeći sa istraživačkim i obrazovnim institucijama u Srbiji i širom sveta, a blisko sarađuje i sa republičkim ministarstvima, medijima i privatnim sektorom. Misija CPN-a je da premosti jaz između nauke i društva okupljajući sve relevantne aktere i širu javnost u procesu istraživanja i inovacija. CPN teži da integriše društvo u istraživačke procese, kako bi se ono, uz uvid u potrebe građana, što adekvatnije suočavalo sa društvenim izazovima.
- Inicijativa „Digitalna Srbija“ je nevladina i neprofitna organizacija sa strateškim ciljem razvoja jake, globalno konkurentne digitalne ekonomije u Srbiji. Pored vodećih digitalnih igrača u zemlji koji su osnivači Inicijative „Digitalna Srbija“, ona danas okuplja više od 30 organizacija i kompanija članova iz različitih sektora relevantnih za rast digitalnog ekosistema, uključujući tehnologiju, bankarstvo i finansije, telekomunikacije, konsalting, obrazovanje i istraživanje, zatim advokatske, medijske i farmaceutske kuće, kao i organizacije za podršku startapima. Cilj Inicijative „Digitalna Srbija“ je stvaranje poslovnog okruženja koje je u službi digitalne ekonomije. Na putu ka tom cilju ulaže u strateške programe u oblasti formalnog i neformalnog obrazovanja, razvoja startap ekosistema, pravno-regulatornog okvira, digitalne infrastrukture i javnog dijaloga o digitalnoj transformaciji.
- Organizacija Dostignuća mladih u Srbiji je deo globalne mreže Junior Achievement Worldwide, osnovane 1919. godine, koja obuhvata 121 zemlju na svim kontinentima i predstavlja najveći svetski program preduzetničkog obrazovanja koji godišnje pohađa više od 10 miliona učenika. Misija organizacije je priprema i osposobljavanje učenika za uspešan život i rad u savremenom svetu u kome su najveće vrednosti inovativnost i preduzetnička inicijativa. Uz podršku međunarodnih donatora i partnera iz poslovnog sektora u Srbiji, organizacija Dostignuća mladih u Srbiji već 17 godina kroz implementaciju svojih programa i aktivnosti na svim nivoima obrazovanja ukazuje na značaj preduzetničkog obrazovanja čiji su direktni ishod veća zapošljivost mladih, bolja konkurentnost na tržištu rada, osamostaljivanje i brže uključivanje u društvo kao i pokretanje sopstvenog posla, posebno u okviru programa Učenička kompanija.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.