BEOGRAD – Na Beogradskom sajmu danas je otvoren 43. Međunarodni sajam turizma, koji će trajati do 27. marta, a u okviru kojeg će biti održane još dve sajamske manifestacije – 12. Međunarodni sajam vina Beovajn (Beowine) 25. i 26. marta i 17. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme Horeca-oprema od 24. do 27. marta.
Otvarajući sajam. ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić je istakla zadovoljstvo što se sajam održava uprkos tome što, kako je rekla, svet nije ni miran ni stabilan.
Istakla je da će Srbija i dalje ostati atraktivna, moderna, uzbudljiva turistička destinacija i da će domaći turizam nastaviti da se razvija.
– Tako nas je videlo i milion posetilaca iz celog sveta koji su obišli naš paviljon na svetskoj izložbi u Dubaiju. Postavili smo novi standard međunarodnog predstavljanja Srbije u svetu, a rezultat je više od 40 potpisanih predugovora i ugovora i 20 naših kompanija koje se pripremaju da započnu poslovanje na teritoriji Bliskog istoka, rekla je Matić.
Navela je da se Srbija već priprema za sledeću svetsku izložbu u Osaki 2025. godine i da je Beograd kandidovan za domaćina specijalizovanog Ekspoa 2027. godine.
Podsetila je da je turizam najviše pretpeo zbog pandemije, ali da se brzo oporavio i da je prošla godina u Srbiji bila veoma dobra, što potvrđuje rekordnih više od 1.596 milijardi deviznog prihoda.
Ocenila je da će se rat u Ukrajini svakako odraziti i na turizam, ali da veruje da će on opstati uprkos svemu jer je turizam, kako je rekla, veoma prilagodljiva industrija.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović je istakla da se domaći turizam na ovom sajmu promoviše pod novim brendom “Srbija. Doživi”, što je prema njenim rečima pravi naziv, budući da turizam jeste doživljaj.
– Sajam je prava prilika da se pokaže šta se uradilo u prethodnom periodu, rekla je Labović i dodala da je urađeno dosta.
Navela je da se turizam u Srbiji oporavlja mnogo brže nego u nekim drugim zemljama, čemu su, kako je rekla, pomogla i velika ulaganja u ovu oblast, pre svega u turističku i putnu infrastrukturu.
Obraćajuću se prisutnima, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić je naveo da će Beograd od 24. do 27. marta biti centar dešavanja u turističkoj oblasti i da će glavni grad na sajmu predstaviti svoju raznolikost.
– Malo je gradova u Evropi koji mogu da se pohvale tolikom raznolikošću kakvu ima Beograd i kada je reč o kulturi, prirodi, noćnom životu, gastronomskoj ponudi, rekao je Radojičić.
Istakao je da je turizam za Beograd veoma važan i da svaki deveti čovek u glavnom gradu živi od turizma ili ima neku korist od njega.
Otvaranju je prisustvovalo više ambasadora, ministar za ekonomski razvoj Crne Gore Jakov Milatović, ministarka trgovine i turizma Republike Srpske Suzana Gašić, te šef Predstavništva Republike Srpske u Srbiji Mlađen Cicović, i drugi visoki gosti iz RS.
Otvaranje je obogaćeno kulturnim i umetničkim programom, u kojem su učestvovale Lena Kovačević, Jelena Gavrilović, Sanja Kerkez, mlada gudačka reprezentacija Srbije.
Slogan ovogodišnjeg sajma turizma je “Između planina i mora”.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.