BEOGRAD – Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović najavio je da će 15. juna biti otvorena i druga traka autoputa na Sektoru 5 obilaznici oko Beograda, u dužini oko četiri kilometra, od Orlovače do Straževice, sa novim tunelom Straževica dužine 700 metara.
On je u razgovoru za Tanjug istakao da otkada zna za sebe sluša o projektu beogradske obilaznice i podsetio da je obilaznica trebalo da bude završena još 1994. godine.
Momirović je objasnio da su u Sektoru 5, od petlje Orlovača od tunela Straževica, u toku radovi na izgradnji leve trake autoputa (faza II) uključujući i novi tunel Straževica (leva cev).
Na Sektoru 6 radi se na izgradnji punog profila autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok.
Cela deonica od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj Potoka duga je 20,4 kilometara sa pristupnim saobraćajnicama.
Vrednost projekta je 227 miliona evra, a radovi se finansiraju 85 odsto iz zajma Eksim banke Kine i 15 odsto iz budžeta Srbije.
Izvođač radova je kineska kompanija “Power Construction Corporation of China”, a podizvođač azerbejdzanski AzVirt i domaće firme.
Poslednja otvorena deonica sa obe trake obilaznice, pre godinu dana, bila je od ostružničkog mosta do petlje Orlovača i Banovo brdo, u dužini od 7,7 kilometara.
Završetkom radova do Bubanj Potoka biće kompletirano oko 47 kilometara autoputa od Batajnice do Bubanj Potoka.
Prethodnih godina je izgrađena obilaznica od Batajnice do Dobanovaca i Ostružnice, sa novim mostom na Savi koji je izgrađen pored starog ostružnickog mosta.
Momirović je ocenio da je to možda “najmučniji” građevinski projekat u Beogradu, ali da će konačno biti završen.
Ministar je podsetio da je u planu i izgradnja nastavka obilaznice, tzv. Sektora C, od Bubanj Potoka do Vinče i Pančeva, s kojim bi cela obilaznica bila duga oko 69 kilometara.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.